Euro 7 potrebuje zmenu i čas
Podobne sa európski ministri dopravy postavili tiež k novej chystanej emisnej norme. „Pokiaľ ide o Euro 7, našou snahou je, aby podmienky predpisu boli realistické a splniteľné,“ povedal pre Reuters český minister Martin Kupka. Upozornil tiež, že jednotlivé krajiny majú vážne výhrady k šibeničnému termínu prijatia Euro 7, ktoré by malo začať platiť v polovici roka 2025, ale doteraz nie sú jasné mnohé technické detaily, respektíve konkrétne vykonávacie predpisy.
Česká republika preto navrhuje štvorročný odklad a technické zmeny, aby mali automobilky a priemysel šancu pripraviť sa na novú normu a posilniť technologický rámec potrebný pri aplikácií noviniek do budúcich áut. „Ak to so snahou priviesť Európu k väčšej uhlíkovej neutralite myslíme vážne, som presvedčený, že to okrem iného znamená tiež zavedenie technologicky realizovateľných opatrení,“ povedal Martin Kupka.