Celosvetový nedostatok mikročipov spôsobuje výrobcom automobilov bolesti hlavy už niekoľko mesiacov a núti väčšinu z nich skresať elektronickú výbavu alebo predávať nedokončené vozidlá. Ďalšie značky nemali inú možnosť, ako dočasne zastaviť výrobu určitých modelov. Odborníci z priemyslu tvrdia, že problémy sa budú ťahať až do roku 2022, skeptici hovoria o zlepšení až v roku 2023. Ani Volkswagen nie je voči týmto problémom imúnny a v Brazílii predávaný Fox je ukážkovým príkladom, ako musí nemecká značka riešiť najnovšiu krízu.
Malý hatchback sa na tamojšom trhu v súčasnosti predáva bez akéhokoľvek infotainmentu. Nedostanete dokonca ani jeden z tých malých monochromatických displejov v štýle deväťdesiatych rokov, ktoré niektoré autá stále ponúkajú v základnej výbave. Neexistuje žiadny spôsob, ako vrátiť multimediálny systém späť do auta, pretože koncern VW tvrdí, že kvôli nedostatku polovodičových zásob sa musí Fox dočasne predávať s plastovou záslepkou na mieste, kde predtým fungovalo plnohodnotné rádio.
Interiér teraz vyzerá šokujúco stroho, čo je navyše zdôraznené skutočnosťou, že samotný model nepatrí k najmladším vozidlám na trhu. Ide o jeden z posledných modelov, ktorý využíva ešte archaickú platformu PQ24 z konca 90. rokov. Používaná bola v modeloch ako Škoda Fabia prvej generácie či Audi A2 so zvláštnou hliníkovou karosériou. Fox dnes prakticky len dožíva, pretože výroba sa oficiálne skončí o niekoľko mesiacov, keď dôjde k predstaveniu nového modelu Voyage. Dovtedy sa zákazníci musia uspokojiť so základným autom bez výbavy.
Fox je teraz po strate 6,5-palcového displeja o niečo lacnejší než predtým a zákazníci sú vyzývaní, aby si ako príslušenstvo kúpili samostatný infotainment od predajcov VW. Znamená to, že kabeláž v aute už existuje a je to záležitosť typu plug & play, pričom štyri reproduktory a dva výškové reproduktory sú súčasťou štandardnej výbavy, aj keď sa auto predáva bez infotainmentu.

source