Koronavírus zatvoril brány autosalónov, no to neznamená, že automobilový priemysel zaspal. Pripravili sme prehľad najdôležitejších premiér posledných pár mesiacov.
Autosalónová apokalypsa začala v marci. Hoci ani predtým nemali klasické výstavy áut na ružiach ustlané, koronavírus nad nimi vyniesol doslova rozsudok smrti. Ten jarný ženevský síce chystali do poslednej chvíle, no nakoniec, len štyri dni pred plánovaným otvorením, šou z dôvodu pandémie koronavírusu zrušili. A potom prichádzali ďalšie správy z celého sveta. Stop dostal aprílový autosalón v New Yorku, detroitská motoršou, ktorá sa mala po prvý raz konať v letnom termíne, a nakoniec kapituloval aj autosalón v Paríži, ktorý mali otvoriť v septembri.
Výnimkou bol autosalón v Pekingu. Ten privítal po polročnom odklade návštevníkov 26. septembra a trval do 5. októbra. Síce praskal vo švíkoch, keďže to bola pre automobilových výrobcov, navyše na miliardovom čínskom trhu, jediná príležitosť, ako sa ukázať, no bolo jasné, že išlo o prvú a zároveň poslednú automobilovú výstavu v roku. To však neznamená, že automobilky počas koronadrámy a obmedzenia produkcie zaspali. Len sa presunuli do virtuálneho priestoru. Takto debutovalo množstvo významných noviniek. Vybrali sme z nich 25 najdôležitej­ších. Niektoré sú už na trhu a niektoré príchod ešte len čaká.
Citroën konečne zaplní medzeru, ktorá vznikla po ukončení výroby pôvodného hatchbacku C4 v roku 2018. Vynovenému C4 Cactusu sa ju vyplniť celkom nepodarilo. Novinka prekvapuje dizajnom s prvkami croosveru a kupé. Na dĺžku má 4 360 mm a rázvor náprav 2 670 mm. Využíva platformu CMP, čo znamená, že bude môcť tankovať benzín, naftu a vo verzii ë-C4 (103 kW) jazdiť v čisto elektrickom režime. Batérie s kapacitou 50 kWh jej majú zabezpečiť dojazd do vzdialenosti asi 350 km, podľa prísnejšej normy WLTP. Citroën nezabudol ani na komfort, teda svoje špeciálne tlmiče s hydraulickými dorazmi. V kabíne vládnu už len displeje.
Po facelifte SUV Q5 sa po prvýkrát predstavuje štýlová verzia Sportback so splývavou siluetou kabíny. Módne SUV-kupé sa pustí do súboja s BMW X4 a Mercedesom-Benz GLC Coupé. V porovnaní s Q5 má športovejší dizajn nárazníkov a nové zadné svetlá s technológiou OLED. Rozmery sa prakticky nemenili. Do kufra sa zmestí veľmi slušných 570 litrov. Navyše si Sportback zachoval posuvnú zadnú lavicu. Kariéru odštartuje Q5 Sportback s motorom 2,0 TDI Evo (150 kW) v spojení so 7-stupňovou prevodovkou DSG, pohonom Quattro a 48V štartér-generátorom.
Nové SUV-kupé Renaultu sa už predáva v Rusku či v Austrálii, no Európa si naň musela počkať. Dôvodom bolo, že na rozdiel od ruskej verzie je Arkana postavená na novšej platforme CMF-B, ktorú zdieľa s Capturom. Splývavá zadná časť a rázvor natiahnutý o 90 mm sa postarali o predĺženie karosérie až na 4 568 mm. Z Capturu preberá Arkana aj palubnú dosku aj infotainment s dvojicou veľkých displejov. Nová platforma umožnila použiť nielen najnovšie asistenčné systémy, ale tiež hybridnú technológiu E-Tech (103 kW) so 4-valcom1,6 SCe a elektromotorom (36 kW), ktoré spolupracujú so zvláštnou prevodovkou bez spojky a synchronizácie. Vylúčený nie je ani plug-in hybridná verzia.
Rok po príchode trojkového sedanu a kombi prišiel rad na športový derivát BMW 4. S trojkou si ho rozhodne nepomýlite. Prichádza totiž s úplne novým tvarom predných ľadviniek, naznačených vlaňajším konceptom. Kupé narástlo medzigeneračne o 128 mm na 4 768 mm a bočnou siluetou odkazuje na legendárne BMW 328 či 3,0 CSi. V kufri je však stále slušných 440 litrov. Na úvod sa predstaví najvýkonnejšia verzia M440i xDrive, poháňaná radovým 6-valcom 3,0 TwinPower (275 kW) so štartér-generátorom (8 kW). Na vrchol sa postaví verzia M4 vyladená až na 353 kW (375 kW). Dobrou správou je ponuka manuálnej prevodovky a „driftovacieho“ módu pohonu xDrive, v ktorom sa M4 mení na zadokolku.
Rumunské „lowcostové“ dvojičky urobili veľký krok vpred. Stoja na novej platforme CMF, podobne ako Clio. Už v základe dostanú LED svetlá s grafikou písmena Y. Rázvor náprav sa natiahol na 2 604 mm. V kufri ponúkne Sandero 328 litrov pre batožiny. Outdoorová verzia Stepway prichádza so svetlou výškou až 174 mm a inovatívnymi otočnými nosičmi. Kabína má kvalitnejšie materiály a o 45 mm viac miesta na nohy. Infotainment môže disponovať s 8-palcovou obrazovkou. Objavuje sa tu automatická klimatizácia, strešné okno a monitorovanie slepých uhlov. Diesel z ponuky vypadáva. Ostávajú 3-valce 1,0 SCe (48 kW) a 1,0 TCe (66 kW). Pre výkonnejšiu verziu je pripravená automatická prevodovka CVT.
Po hatchbacku ID.3 je SUV ID.4 druhým elektrickým modelom VW na platforme MEB. Sympatické SUV má na dĺžku 4 458 a rázvor náprav 2 766 mm. So svetlou výškou 210 mm mu terén prekážať nebude. Moderný interiér využíva malý prístrojový panel a 10-palcovú obrazovku infotainmentu. Za príplatok dodá automobilka head-up displej s rozšírenou realitou a pokročilé hlasové ovládanie. Do kufra sa zmestí 543 až 1 575 litrov nákladu. Na úvod sa ID.4 predstaví s batériami s kapacitou 77 kWh, ktoré zabezpečia dojazd 520 km. So zadným elektromotorom (150 kW) bude akcelerovať na stovku za 8,5 sekundy. Neskôr pribudne verzia s dvoma elektromotormi (4×4), ale aj lacnejšia s menšími batériami (55 kWh).
Portofino M je prvou novinkou Ferrari po koronakríze. Mnohé technológie čerpá z mladšieho kupé Roma. Tento roadster s výklopnou strechou z pevných materiálov prešiel dizajnovými retušami. Písmeno M neznamená nič iné ako „modificata“. Poháňa ho preplňovaný motor 3,9 V8 s výkonom zvýšeným o 15 kW, na konečných 456. Aj vďaka novým turbodúchadlám a novej výfukovej sústave. Pôvodnú 7-stupňovú dvojspojku nahradila 8-stupňová s dvojicou spojok v olejovom kúpeli. Za týchto okolností šprintuje Portofino M na stovku za 3,5 sekundy a dosiahne 320 km/h. Systém jazdných režimov Manettino umožňuje voľbu jazdného režimu Race s kontrolovaným preklzom v zákrutách.
Kooperácia Suzuki s Toyotou má ďalší konkrétny výsledok. Po SUV A-Croos je tu praktické kombi Swace, vychádzajúce z Corolly Touring Sports. K Suzuki sa hlási úplne novou prednou maskou v štýle inovovaného Swiftu. Vďaka solídnemu rázvoru náprav ( 2 700 mm) ponúkne Swace priestrannú kabínu a kufor s objemom 596 litrov. Infotainment využíva 8-palcovú obrazovku. Swace bude poháňať výlučne hybridná sústava, ktorá spojí atmosférický 4-valec 1,8 VVT-i a elektromotor s planétovou prevodovkou. Výsledkom je systémový výkon 90 kW a spotreba len 4,9 litra benzínu na 100 km. Silnou stránkou Swace bude aj jeho podvozok s plne nezávislým zavesením všetkých kolies, ktoré je dnes vzácnosťou.
Štvrtá generácia Tucsonu urobí vo svete SUV poriadny prievan. Prichádza s dizajnovým štýlom Sensuous Sportiness, kombinujúcim ostré hrany a plavné línie. Revolučné „parametrické“ svetlá splývajú v deaktivovanom stave s mriežkou chladiča. Novinka je dlhá 4 500 mm (+20). Rázvor náprav sa natiahol na 2 680 mm. Futuristický interiér disponuje dvoma displejmi s uhlopriečkou 10,25 palca a posádke prinesie 26 plusových mm na kolená. V kufri pribudlo 33 litrov (max. 620). Všetky motory sú elektrifikované. Mild-hybridný štartér-generátor (48 V) spolupracuje s agregátmi 1,6 T-GDI Smartstream (110, 132 kW) a dieselom 1,6 CRDi (100 kW). Zaujímavosťou je manuálna prevodovka iMT s elektronickou spojkou.
Škoda vstupuje Enyaqom do elektrickej éry. Ako inak, rovno s SUV. Jeho základom je platforma MEB, spoločná s VW ID.3 a ID.4. Tentoraz s rázvorom 2 769 mm. Karoséria s dĺžkou 4 649 mm zaujme podsvietenou prednou maskou. Interiér, inšpirovaný svetom architektúry a nábytku, prináša viacero dizajnových línií, no najmä obrovskú 13-palcovú obrazovku či head-up displej. Infotainmnet umožňuje diaľkový up-date softvéru. V kufri je 585 litrov pre batožinu a po sklopení operadiel až 1 711. Enyaq sa bude dodávať s dvoma kapacitami batérií (62, 82 kWh), s väčšou, aj ako 4×4 a výkonmi 132, 150 a 195 kW. Na vrchol sa postaví Enyaq RS (225 kW), ktorý zvládne stovku za 6,2 sekundy.
Kým Golf VIII. debutoval vlani v podobe hatchbacku, sesterská Škoda Octavia IV. sa predstavila najprv ako praktické kombi. Teraz sú už ale koncernoví súperi vyrovnaní. Na svete je totiž Golf Variant. Po prvýkrát má kombi z Wolfsburgu v porovnaní s hatchbackom predĺžený rázvor náprav. Pribudlo tu až 66 mm. Výsledných 2 686 vytvára viac miesta pre posádku, napríklad 48 plusových milimetrov na kolená. Dĺžka 4 633 m sa zas postarala o kufor s objemom 611 litrov. Po sklopení operadiel je to maximálnych 1 642. Možno ich mohlo byť aj viac, ale Variant dal prednosť dynamicky sklopenému zadnému stĺpiku. Infotainment a motorizácie preberá Variant z „krátkeho“ Golfu. Nechýba ani outdoorová verzia Alltrak so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou spodných partií karosérie.
Po štyroch rokoch prichádza Peugeot s modernizáciou SUV 3008 a 5008. Vynovené dvojičky spoznáte vďaka rozšíreným lamelám masky, ktoré siahajú až k reflektorom. Pribudli tiež denné svetlá v tvare klov. Paletu farieb rozšírili dva modré odtiene Célébes a Vertigo. Typický i-Cockpit môže počítať s väčším prístrojovým panelom (10 palcov) a väčším displejom infotainmentu (10 palcov). Asistenčné systémy rozšírila detekcia chodcov a zákazových dopravných značiek. Ponuka motorov sa prakticky nemení, len väčší diesel 2,0 Blue HDi (130 kW) ostal výsadou 5008. Tritisí­cosmička však dominuje dvoma plug-in hybridnými verziami – Hybrid 225 ( 165 kW) a Hybrid4 300 (220 kW). Batérie (13,2 kWh) im umožňujú elektrický dojazd 59, respektíve 56 km.
Najúspešnejší Rolls-Royce všetkých čias prichádza po 11 rokoch v druhej generácii. A tá sa mení zásadne, pretože nový Ghost presedlal z platformy BMW radu 7 na „luxusnejšiu architektúru“ veľkého Pahntomu a Cullinanu. Tá je kompletne z hliníka, čo znamená nižšiu hmotnosť. Ghost zároveň získal pôsobivé proporcie s dĺžkou až 5 546. Emisné limity nijako nezasiahli priestor pod kapotou. Elektrifikácia sa nekoná. Ghost poháňa plnokrvný 12-valec s objemom 6,75 litra, výkonom 420 kW a krútiacim momentom 850 Nm. Takže stovku dá v spojení s 8-stupňovým automatom a pohonom oboch náprav za 4,8 sekundy. Za svoje služby si vypýta 12,2 až 15,7 litra benzínu. Motor je tak tichý, že Rolls-Royce musel vytvoriť umelý šum, aby sa posádka necítila neprirodzene.
Vlajková loď zo Stuttgartu síce dizajnom ctí evolúciu, no v skutočnosti je výkladnou skriňou nových technológií. Reflektory s 2,3 miliónmi pixlov dokážu premietať na cestu rôzne symboly. Head-up displej s rozšírenou realitou má uhlopriečku až 77-palcov a do zorného poľa vodiča premieta aktívne prvky. Autonómne systémy na úrovni SAE3 dokážu viesť vozidlo do rýchlosti 60 km/h bez zásahu vodiča. Podvozok, ktorý pripomína „lietajúci koberec“ má nielen pneumatický, ale aj hydraulický okruh. Vozidlo nakláňa do zákrut a pri hroziacej bočnej kolízii zdvihne prah o 80 mm. Riadené zadné kolesá zmenšili priemer zatáčania na 11 metrov. Bezpečnosť zvýšil čelný airbag pre zadných cestujúcich. Na úvod sa „esko“ predstaví v 6-valcových verziách S 350d (210 kW), S 400d (243 kW) a benzínovými S450 (270 kW) a S 500 (320 kW).
Štvrtá generácia Sorenta bude hrať v Európe naďalej rolu vlajkovej lode Kie. Prichádza s ostrejším dizajnom a okrem tigrieho „nosa“ prináša aj „tigrie“ oči, o čo sa stará grafika diód. Masívny vzhľad podporí kapota dlhšia o 30 mm. A potom sú tu nové vertikálne zadné svetlá či hlinkové „plutvičky“ v treťom bočnom okne „a la“ Proceed. Rozmery sa veľmi nemenili, ale rázvor náprav narástol na 2 815 (+ 35). Kabína má priam prémiový charakter. Špičkový je výber materiálov aj infotainment, ktorý spája 12,3-palcový virtuálny kokpit s 10,23-palcovou obrazovkou. K dispozícii je tretí rad sedadiel, podľa toho sa veľkosť kufra mení od 187 do 910 litrov. Nová platforma N umožnila príchod hybridnej (169 kW) aj plug-in hybridnej verzie s motorom 1,6 T-GDi CVVD. Okrem toho je tu nový diesel 2,2 CRDi Smartstream (142 kW).
Nissan nie je na poli elektromobilov žiadnym nováčikom. Na trhu má už druhú generáciu Leafu, jedného z najpredávanejších elektrických áut planéty, ale nová Ariya hrá celkom inú ligu. Dizajnom nadväzuje toto SUV-kupé dlhé 4 595 mm na rovnomennú vlaňajšiu štúdiu. Logo Nissanu na zaslepenej maske tvorí 22 diód. Zboku zaujmú 22-palcové disky a hladký profil. V kabíne zmizli klasické tlačidlá. Ariya sa spolieha na dva 12,3-palcové displeje. Inovatívnym prvkom je výsuvný stolík v palubnej doske. V kufri zas nájde miesto 486 litrov batožín. Podlahové batérie majú kapacitu 63 alebo 87 kWh. Zadokolky disponujú výkonom 160 alebo 178 kW. Verzie s pohonom oboch náprav E-4orce zvýšia výkon na 205 až 225 kW. Dojazd sa podľa konfigurácie pohybuje od 360 do 500 km.
Predaje Passatu postupne padajú a nie je vylúčené, že žezlo niekdajšej ikony prevezme 4-dverový fastback Arteon, predstavený v roku 2017. Možno aj preto prichádza pomerne skoro s faceliftom a najmä premiérovou verziou Shooting Brake, teda praktickým kombi. A aby toho nebolo málo, zákazníci si môžu dopriať športové verzie Arteon R . Shooting Brake odvezie 565 až 1 632 litrov nákladu, o 75 viac ako fastabck. Interiér dostal nový infotainment MIB3 aj nový volant s kapacitnými ovládačmi. Asistenčné systémy rozšíril balík Travel Assist, ktorý podporuje vodiča až do rýchlosti 210 km/h. Pod kapotou je najväčšou novinkou motor 2,0 TSI (235 kW) pre ostré „erko“ a plug-in hybridná sústava (160 kW) s motorom 1,4 TSI a batériami s kapacitou 13 kWh.
Po predlhých šestnástich rokoch sa Maserati vracia na scénu hyperšportov. Nové MC20 nadväzuje na niekdajšie MC12 (2004), ktoré zdieľalo techniku s Ferrari Enzo. Tentoraz však ide o čistokrvné Maserati. Aerodynamika sa polieha na najmä na podvozok, preto sa MC20 obíde bez agresívnych spojlerov. Centrálne umiestnený 6-valec Nettuno s objemom troch litrov je inšpirovaný technológiami F1. Jeho najväčšou „vychytávkou“ sú dve spaľovacie komory pre každý valec. Za pomoci dvojice turbodúchadiel z neho technici vydolovali 463 kW a 730 Nm, čo z neho robí najvýkonnejší 6-valcový motor sveta. Ľahučké MC20 s hmotnosťou 1 500 kg s ním šprintuje na stovku za 2,9 sekundy a na dvojnásobok za 8,8. Maximálka končí až pri údaji 350 km/h. Vodič bude mať na výber päť jazdných režimov – od GT po adrenalínové Corsa a ESC Off.
Úsporná hybridná technológia umožnila Toyote rozšíriť európsku ponuku o jej veľké modely. Po sedane Camry tak prichádza aj veľké SUV Highlander. Štvrtá generácia postavená na platforme GA-K má na dĺžku až 4 950 mm a rázvor náprav 2 850 mm. Najväčším bonusom v porovnaní s RAV4 je 7-miestny interiér. Druhý rad sedadiel je posuvný v rozsahu 180 mm. Luxusný interiér je vybavený virtuálnym kokpitom a 12,3-palcovým infotainmentom. Dodávať sa bude len ako hybrid, kombinujúci Atkinsonov 4-valec s objemom 2,5 litra s dvojicou elektromotorov. Vďaka umiestneniu druhého elektromotora na zadnej náprave má Highlander pohon AWD-i. Celkový systémový výkon sústavy je naladený na 182 kW. normovaná spotreba ale len 6,6 litra.
Novú generáciu Yarisu obohatila po prvý raz outdoorová verzia Cross. A nejde o obyčajný derivát s oplastovanou karosériou. Yaris Cross je prakticky novým autom s karosériou dlhšou o 240 a vyššou o 90 mm. Na dĺžku meria 4 180 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 560 mm ostal zachovaný. Svetlá výška narástla na 165 mm. Masívny dizajn stavil na typické off-roadové prvky s bohato chráneným podvozkom. Kabína prevzatá z Yarisu počíta s veľkým multimediálnym rozhraním. Ponúkne však viac miesta a väčší kufor. Pod kapotou bude pracovať hybridná technika s 3-valcom 1,5 Dynamic Force a elektromotorom so spoločným výkonom 85 kW. Dobrou správou je, že Yaris Cross dostane tiež verziu s pohonom oboch náprav AWD-i, čo je v tejto kategórii raritou.
Štvrtá generácia Jazzu znamená veľký zlom. Do Európy sa totiž dostane výlučne v hybridnej verzii. Jazz bude poháňať prioritne trakčný elektromotor s výkonom 80 kW. Energiu mu dodá generátor spojený s atmosférickým 4-valcom 1,5 i-VTEC 72 kW. Vďaka tomu si vystačí s jednostupňovou prevodovkou. Až pri vyšších rýchlostiach sa spaľovací motor spojí s kolesami prednej nápravy. Normovaná spotreba je len 3,9 litra benzínu na 100 km. Novinka je o málo väčšia, na dĺžku má 4 090 mm. Zachováva si koncepciu nádrže pod prednými sedadlami aj „zázračnýe“ výklopné zadné sedadlá. Jazz tak ponúkne kufor s objemom od 298 do 1 203 litrov. Medzigeneračne sa však kvôli betérii o čosi zmenšil. Úplnou novinkou je outdoorová verzia Crosstar so zvýšeným podvozkom.
Po šiestich rokoch prichádza Hyundai s novou generáciou. Ide o veľkú zmenu. Dizajn inšpirovaný štylistickým jazykom Sensuous Sportiness pôsobí dynamickejšie, čomu napomáha nielen široká predná maska či atraktívny chrómový lem okien, ale aj väčšie rozmery. Na dĺžku má i20 4 040 mm, čo je o 24 mm, na rázvore 2 580 mm pribudol rovný centimeter. V kufri je o 25 litrov viac. Zmestí sa doň až 351 litrov batožín. Digitalizáciou, ktorú môžu reprezentovať až dva 10,25-palcové displeje, poráža i20 väčšinu konkurentov. K tomu pridáva záplavu asistenčných systémov vrátane inteligentného tempomatu využívajúceho dáta navigácie. Dobrou správou je zachovanie 4-valca 1,2 MPi (62 kW). Nad ním budú stáť dve verzie 3-valca 1,0 T-GDi (74, 88 kW). Obe môžu byť vybavené mild-hybridným systémom (48 V). Zaujímavosťou je inteligentná manuálna prevodovka s elektronickou spojkou. Dopĺňa ju 7-stupňová dvojspojka.
Pôvabný päťdverový hatchback s retro dizajnom je prvým čistým elektromobilom Hondy. Na dĺžku má len 3 894 mm a rázvor náprav 2 535 mm, no ponúka veľký vnútorný priestor. To vďaka čisto elektrickej platforme s podlahovými batériami. Do kufra sa zmestí od 171 do 861 litrov. Palubná doska je kompletne tvorená displejmi. Dva krajné slúžia digitálnym spätným zrkadlám. Štandardom je aj digitálne vnútorné spätné zrkadlo. Nechýba balík asistenčných systémov Honda Sensing, vrátane asistenta pre jazdu v kolóne. Vzadu umiestnený elektromotor má výkon 100 alebo 113 kW. Li-ion akumulátory s kapacitou 35,5 kWh stačia na dojazd do vzdialenosti 222, respektíve 210 km. Na stovku zrýchli tento elektrický „hothatch“ za menej ako deväť sekúnd. Podpora nabíjania s výkonom 60 kW znamená, že na 80 % kapacity dobijete batérie za 30 minút.
Hyundai deklaruje, že Santa Fe modelového roku 2021 je faceliftom. V skutočnosti tu však máme novú generáciu, o čom svedčí platforma N3, ale aj zásadné zmeny dizajnu. Všetky zmeny pritom prichádzajú len po neuveriteľných dvoch rokoch. Santa Fe má úplne prepracovanú prednú masku a svetlá s motívom písmena T. Na súčasné Santa Fe si nespomeniete ani za volantom. Interiér má úplne novú palubnú dosku, stredovú konzolu, 10,25-palcovú dotykovú obrazovku aj virtuálny kokpit s uhlopriečkou 12,3 palca. Tradičný volič prevodovky nahradili tlačidlá. Okrem dieselu 2,2 CRDi Smartstream (148 kW) ponúkne Santa Fe hneď dva hybridy. Spojí ich preplňovaný 4-valec 1,6 TDDI CVVD. Ten bude kombinovaný s elektromotorom s výkonom 44,2 kW a v plug-in hybridnej verzii s výkonom 66,9 kW. Celkový systémový výkon dosiahne 169, respektíve 195 kW. Batéria s kapacitou 13,8 kWh má stačiť na 50 km bezemisnej jazdy.
Ak vám toto SUV pripomína Toyotu RAV4, máte pravdu. Spolu s kombi Suzuki Swace je Across druhým výsledkom spolupráce Toyoty a Suzuki. Novú príslušnosť deklaruje odlišnou maskou chladiča a logom Suzuki. Podobne je to s interiérom, kde je rozdielom opäť len logo. Na rozdiel od RAV4 bude Across k dispozícii výlučne ako plug-in hybrid. Spojí atmosférický 4-valec 2,5 VVT-i (136 kW) s predným (134 kW ) a so zadným (40 kW) elektromotorom. Celkový systémový výkon síce Suzuki nezverejnilo, ale vychádzať môžeme zo sesterskej RAV4 PHEV, kde dosahuje 225 kW (302 k). Batéria so slušnou kapacitou 18,1 kWh má stačiť na 75 km bezemisnej jazdy. Elektronický systém AWD-i bez kardanu, delí hnací moment v rozmedzí od 100 : 0 v prospech predných kolies až po 20 : 80 v prospech tých zadných.
Nová generácia legendárnej päťstovky znamená obrovský zlom v jej 63-ročnej histórii. Bude totiž len elektrická. Súčasný Fiat 500 s benzínovými a hybridnými motormi síce ostane ešte nejaký čas na linkách, no potom prevezme žezlo New 500. Je to odvážne, pretože cena malého mestského auta razom vyletí do „nebies“. Novinka je vo všetkých smeroch väčšia. Na dĺžku má 3 631 mm a rázvor náprav 2 320 mm. Na tradíciu odkazuje len dizajnom. Nové časy veští najmodernejší infotainment Uconnect 5 s 10,2-palcovým displejom aj asistenčné systémy na úrovni SAE 2. New 500 poháňa elektromotor s výkonom 87 kW, s ktorým zrýchľuje na 100 km/h za deväť sekúnd. Batérie s kapacitou 42 kWh zabezpečujú dojazd 320 km (WLTP). Podpora rýchleho nabíjania výkonom 80 kW znamená, že na 80 % sa akumulátory nabijú za 35 minút.
© Autorské práva vyhradené
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source