Britský magazín What Car? sa pýtal 18 000 motoristov, ako sú spokojní so svojimi autami. A tu sú ich odpovede. Poslúžia aj vám pri výbere nového alebo ojazdeného auta. Učte sa na cudzích chybách.
Štatistík spoľahlivosti áut je množstvo. Tak napríklad nemecký TÜV Report hodnotí autá podľa výsledkov na staniciach technických kontrol, autoklub ADAC podľa počtu výjazdov „žltých anjelov“ k vozidlám, ktoré majú na ceste nečakané problémy, a poisťovňa Warrany Direct zas na základe počtu porúch, ktoré sa vyskytnú na vozidlách počas predĺženého poistenia vozidiel. Sú tu však aj štatistiky, ktoré vychádzajú priamo zo skúseností majiteľov áut. Takými sa zaoberá americký organizácia J. D. Power, ale aj britský magazín WhatCar?
Aj tento rok zverejnil štatistiku spoľahlivosti na základe odpovedí viac ako 18 000 britských motoristov. Hoci je ich mentalita od našej odlišná, ponuka modelov a ich variantov sa takmer nelíši. Preto sú názory a skúsenosti Britov relevantné aj pre nás. Najmä ak Spojené kráľovstvo patrí medzi najdôležitejšie a najväčšie európske automobilové trhy. Aj keď už mimo Európskej únie. What Car? majiteľov dával množstvo otázok. Magazín zaujímali problémy s motormi, prevodovkami, elektronikou, brzdami, výfukovým potrubím, riadením, tlmičmi, navigáciou či klimatizáciou.
Do záverečného skóre však prehovorili aj náklady na opravy a doba strávená v servise. Väčšina servisných úkonov spadala do cenového rozmedzia 101 až 200 libier, teda 120 až 240 eur. V troch percentách prípadov sa však účty priblížili sume 1 500 libier (1 800 eur). Magazín What Car? napokon zozbieral údaje o 218 modeloch od 31 výrobcov. A to je už slušné množstvo. Najstaršie modely majú v technickom preukaze rok výroby 2013. To znamená, že aj tie so skorším dátumom spadajú stále do atraktívnej skupiny pri výbere vozidla z druhej ruky. A potom sú tu mladšie autá, ktoré nájdete ako nové v showroomoch.
Ukazuje sa, že pravidlo „japonec až nakoniec“ rozhodne neplatí. Rebríčkom totiž kraľujú práve japonské modely od Toyoty a Lexusu. Sú tu však aj prekvapenia v podobe Suzuki Celerio medzi mestskými autami, prvá pozícia Škody Rapid v nižšej strednej triede a tretie miesto Dacie Sandero. Skvelo si vedú aj kórejské značky. Na celkom opačnej strane nájdeme väčšinou modely od aliancií Renault-Nissan a Jaguar Land Rover. I keď aj tu sú výnimky. Napokon, pozrite sa do tabuliek. Nájsť vaše auto, či auto, po ktorom sa práve obzeráte, nie je problém. Vozidlá sú rozdelené do desiatich tried – od mestských mini až po veľké SUV či dokonca hybridy a elektromobily.
© Autorské práva vyhradené
Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source