Hneď to vysvetlím. Sám na sebe viem, že keď šoférujem, tak skutočne šoférujem a venujem sa premávke. Množstvo asistenčných systémov (najmä udržiavanie v jazdných pruhoch vždy vypínam, lebo ma nebaví pretláčať sa s volantom). Systémy si v každom testovacom aute vyskúšam, niekde fungujú horšie, inde lepšie, ale čo ide proti mojim zvyklostiam, to skrátka nepoužívam.
Štúdia J.D. Power 2021 U.S. Tech Experience Index (TXI) uvádza, že pre viac ako jednu z troch pokročilých technológií nachádzajúcich sa v nových automobiloch používala túto technológiu v prvých 90 dňoch vlastníctva menej ako polovica majiteľov.
“Ceny nových vozidiel sú na historicky najvyšších úrovniach, čiastočne v dôsledku zvýšenej úrovne obsahu,” hovorí Kristin Kolodge, výkonná riaditeľka rozhrania človek-stroj v J.D. Power. “Je to v poriadku, ak majitelia za svoje peniaze získavajú hodnotu, ale niektoré funkcie sa mnohým majiteľom javia ako plytvanie.”
Štúdia zistila, že veci, ako sú spätné zrkadlá s kamerami a kamery s 360-stupňovým pohľadom, patria k najžiadanejším kusom technológie, ktoré sa v nových automobiloch nachádzajú. Na druhej strane, problémy s technológiou ovládania gestami má približne 41 % majiteľov.  Aby sme to uviedli na pravú mieru, technológia jazdenia jedným pedálom niektorých elektromobilov zaznamenala veľmi vysokú úroveň spokojnosti, pričom iba 8% majiteľov bolo nespokojných.

Tesla má v štúdii neoficiálne najvyššie skóre a získala skóre inovačného indexu 668 na 1 000 bodovej stupnici, ale pretože automobilka nedisponuje kompetentnosťou  J. D. Power prieskumu vlastníkov v 15 vybraných amerických štátoch, jej skóre nie je oficiálne. Genesis sa  umiestnil na najvyššom mieste v celkovom poradí a v prémiovom segmente so skóre 634. Následoval Cadillac s 551, Volvo s 550, BMW, s 545 a Mercedes-Benz s 523.
Štúdia Indexu technologických skúseností J.D.Power z USA je založená na odpovediach 110 827 majiteľov vozidiel vyrobených  v roku 2021, ktorí boli dotazovaní po 90 dňoch vlastníctva.
Zdroj: carscoops.com
Predchádzajúci článok

Ďalší článok

Predné brzdové svetlo na Slovensku alebo kolosálna blbosť?
Na zamyslenie: Aká bude budúcnosť automobilov?
Názor: Auto môže byť zbraň!
Ako dostať ľudí do autobusu?
Chceš jazdiť extrémne silné auto? Možno budeš potrebovať iný vodičák
Pomôže cyklistom ŠPZ proti arogancii vodičov?

Pridať komentár


Vaša emailová adresa nebude zverejnená.





Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov
 
Najnovšie príspevky
BMW iX M60 – Mágia čísel, prvá jazda
Bugatti W16 Mistral: Šestnásťvalcová derniéra  
Ideálny kompresor: Aké má mať vlastnosti?
Škoda Vision GT: Digitálna “elektrovízia”
DS 9 E-Tense 360 k 4×4 – Bohyňa bohýň, prvá jazda
MOHLO BY VÁS ZAUJÍMAŤ
BMW iX M60 – Mágia čísel, prvá jazda
Ideálny kompresor: Aké má mať vlastnosti?
Škoda Vision GT: Digitálna “elektrovízia”
DS 9 E-Tense 360 k 4×4 – Bohyňa bohýň, prvá jazda
NAJNOVŠIE ČLÁNKY
BMW iX M60 – Mágia čísel, prvá jazda
Bugatti W16 Mistral: Šestnásťvalcová derniéra  
Ideálny kompresor: Aké má mať vlastnosti?

source