Získajte výhody predplatného systému Chcem získať predplatné
Ani americká Tesla, ani nemecký Volkswagen. Najväčší výrobca elektromobilov na svete je na európskom či americkom trhu takmer neznámy. Svoje elektromobily však predáva v krajine s najväčším dopytom po elektrických vozidlách.
Foto: Fotolia
Elektromobily podľa nedávnej analýzy agentúry Bloomberg trhajú rekordy. V treťom kvartáli vlaňajška ich predaj rástol viac ako 20-percentným tempom a medziročne ich predaj narástol o takmer dve tretiny. Suverénne najväčším trhom pre elektrické vozidlá je pritom podľa Bloombergu Čína.
Z najnovšej správy o vývoji elektromobility, ktorú zverejnila Medzinárodná energetická agentúra (IEA), vyplýva, že z milióna nových elektromobilov zaregistrovaných v roku 2016 pribudla približne jedna tretina v Číne. A Číňania na trhu elektromobility nedominujú len v predaji.

• Koľko stojí najlacnejší elektromobil? Cena vás prekvapí
• TOP 10 najčítanejších článkov o elektromobiloch
• Ford mení stratégiu. Viac sa zameria na elektromobily
Kým Tesla Elona Muska sa teší obrovskej mediálnej pozornosti a verejnosť v Európe či USA sleduje najmä elektrické novinky značiek ako Volkswagen, Nissan či BMW, podľa porovnania portálu CleanTechnica.com je šesť z desiatich najväčších výrobcov elektromobilov v Číne.
BYD
Spoločnosť BYD (Build Your Dreams) pôsobí na čínskom trhu od roku 2003 a okrem výroby automobilov sa zameriava i na obnoviteľné zdroje energie a IT biznis.
„BYD sa považuje za najväčšieho producenta batériových elektromobilov na svete,“ uvádza portál Masable.com. „Spoločnosť využíva sofistikované technológie a robustnú medzinárodnú R&D platformu, aby plne využila príležitosti na trhu energetických inovácií. Firma má stovky tisíc zamestnancov v 30 priemyselných parkoch po celom svete.“
SAIC
Táto štátna spoločnosť má vo svojom portfóliu viacero plne elektrických a hybridných vozidiel. V Číne spolupracuje okrem iného s automobilkami Volkswagen a General Motors. V roku 2016 automobilka predala zhruba 6,5 milióna vozidiel.
FAW Group
Najstarší výrobca aut v Číne patrí v krajine stále k najväčším automobilkám. Partnermi spoločnosti na trhu s elektromobilmi a hybridmi sú Audi a Toyota. Automobilka produkuje taktiež autobusy a ťažké nákladné vozidlá.
Geely
Čínska korporácia, ktorá vlastní automobilku Volvo, sa zaviazala, že od roku 2019 budú jej nové modely výlučne na elektrický a hybridný pohon. Samotná Geely už v súčasnosti má vo svojom portfóliu batériový elektromobil i plug-in hybrid. 
BAIC Motor
Automobilka BAIC je parterom Daimleru, s ktorým na čínskom trhu spoločne investujú do elektromobilov 735 miliónov dolárov. Riaditeľ BAIC na jeseň minulého roka zaujal predpoveďou, že predaj elektromobilov v Číne prevýši v roku 2018 hranicu jedného milióna.
Dongfeng
Automobilka, ktorú založili len v roku 2001, sa prebojovala do zoznamu „Šampiónov rastu“ magazínu Forbes a v súčasnosti pri výrobe vozidiel zamestnáva 150 000 ľudí. Pri predaji elektromobilov v Číne spolupracuje s automobilkou Renault-Nissan.
© PROPERTY & ENVIRONMENT s. r. o. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ.
Táto funkcia zabraňuje robotom pridávať neadekvátne príspevky. Zadajte prosím overovací kód, ktorý je výsledkom uvedeného vzorca.
Doba návratnosti investície do batérie sa skrátila na polovicu oproti minulému roku.
Poskytovanie podporných služieb sústave bola doteraz záležitosť najmä veľkých výrobcov. Nový systém má využívať aj flexibilitu menších zdrojov a spotrebiteľov.
Dopyt po elektrine na Ukrajine klesol od začiatku vojny o 35 %. Výpadok chcú nahradiť exportom do EÚ.
Zadajte váš e-mail a my Vám budeme zasielať len najdôležitejšie informácie. (max. 1 x týždenne)
29. – 30. septembra 2022
Slovenská spoločnosť pre techniku prostredia pozýva na jubilejný 20. ročník medzinárodnej konferencie na tému: Podpora BIM pre správu budov.
ISSN 1338-5933 | Politika používania cookies | Predplatné | Inzercia | Kontakt
© 2009 – 2020 Property & Enviroment s.r.o. | Programmingframer.sk | Webdesign, PPCNetsuccess.sk

source