Najnovšie televízory modelových radov MICRO LED, Neo QLED a Lifestyle predstavila pred veľtrhom CES 2022 v Las Vegas spoločnosť Samsung Electronics. Vďaka mnohým vylepšeniam, realistickému obrazu, priestorovému zvuku, väčšiemu výberu veľkostí obrazovky, doplnkovému príslušenstvu, zdokonalenému ovládaciemu rozhraniu a možnostiam prispôsobenia na mieru požiadavkám užívateľov sú televízory roku 2022 príspevkom k realizácii vízie „Obrazovky všade, obrazovky pre všetkých“.
 Najmodernejšia obrazovka spoločnosti Samsung s technológiou MICRO LED ponúka najlepšiu kvalitu obrazu, akú si len môžete predstaviť. Obsahuje 25 miliónov samostatne riadených LED s mikrometrovou veľkosťou, ktoré vyžarujú svetlo rôznych farieb. Pôsobivá hĺbka obrazu, žiarivé živé farby a vyšší kontrast vytvárajú neuveriteľne pohlcujúci zážitok. Na veľtrhu CES 2022 predstaví Samsung obrazovku MICRO LED v troch rôznych veľkostiach – 110″, 101″ a 89″.
Okrem hardvérových inovácií podporujú nové televízory MICRO LED aj 20-bitovú hĺbku farieb. To znamená, že dokáže vykresliť každý detail scény a ponúka najjemnejšie odstupňovanie farieb s viac ako 1 miliónom úrovní jasu na vytvorenie obrazu s naozaj vysokým dynamickým kontrastom (HDR). Dokáže reprodukovať 100 % farebného gamutu DCI a Adobe RGB, aby boli farby maximálne realistické. Revolučné vlastnosti technológie MICRO LED dopĺňa perfektné dizajnové riešenie, ktoré umožnilo dosiahnuť 99,99 % pomeru plochy obrazovky k telu obrazovky.

Obrazovka MICRO LED je vybavená mnohými vylepšenými funkciami pre širšie využitie a prispôsobenie potrebám užívateľov.
Vďaka procesoru Neo Quantum Processor a jeho vylepšeným obrazovým a zvukovým technológiám budú televízory Neo QLED pre rok 2022 ponúkať najčistejší možný obraz s úchvatným zvukovým sprievodom. Tohtoročný Neo Quantum Processor zavádza pokročilé mapovanie kontrastu pomocou procesora pre riadenie podsvietenia (BLU), čím zvyšuje odstupňovanie jasu z 12 na 14-bitovú gradáciu. Dokonalejšia kontrola podsvietenia displeja Quantum Mini LED umožňuje regulovať jas podsvietenia v 16 384 úrovniach, čo je štvornásobok oproti predchádzajúcim 4 096 úrovniam.
 Nová technológia Shape Adaptive Light využíva Neo Quantum Processor na analýzu čiar, tvarov a povrchov a na riadenie tvaru svetla z Quantum Mini LED, čo zvyšuje jas a presnosť zobrazenia všetkých objektov na obrazovke. Výsledkom je plnohodnotné HDR zobrazenie obsahu vo vynikajúcej kvalite. TV Samsung Neo QLED sú vybavené aj funkciou Real Depth Enhancer, čo je algoritmus pre ďalšie zvýšenie kvality obrazu využívajúce niekoľko špecializovaných systémov s umelou inteligenciou. Táto technologická vymoženosť dodáva scéne väčšiu realistickosť tým, že vyhľadáva a spracováva objekty na obrazovke voči pozadiam tak, aby obraz získal väčšiu hĺbku.

Okrem toho je televízor Neo QLED vybavený režimom EyeComfort, ktorý automaticky upravuje jas a farebné podanie obrazovky podľa vstavaného svetelného senzora a informácií o západe/východe slnka. So zmenou okolitého osvetlenia obrazovka postupne znižuje množstvo svetla, ponúka teplejšie farebné tóny a vhodne upravuje úroveň modrého svetla. To spríjemňuje nočné sledovanie TV vďaka zníženiu intenzity modrého svetla, ktoré môže ovplyvniť kvalitu spánku.
 Zásadnej modernizácie sa dočkali aj zvukové funkcie Neo QLED. V nadväznosti na technológiu OTS (Object Tracking Sound), ktorá smeruje zvuk tak, aby sa pohyboval po miestnosti v súlade s príslušným objektom na obrazovke, budú modely roku 2022 vybavené technológiou OTS Pro, ktorá využíva výkonné reproduktory pre horný priestorový zvuk. Vďaka pridaniu nových reproduktorov horného kanála môžu televízory Neo QLED podporovať aj technológiu Dolby Atmos, ktorá ponúka doposiaľ najdokonalejší 3D zvuk. Viackanálové reproduktory televízora vytvárajú pozoruhodný zvukový sprievod diania na obrazovke, ktorý je počuť zo všetkých kútov miestnosti. Je to neskutočný zážitok.

Lifestylové televízory Samsung pre rok 2022 dokonale prepájajú dizajn a technológie, aby mohli ponúkať unikátne zážitky. Pri televízoroch The Frame, Sero a Serif bola použitá nová technológia Matte Display na ochranu proti odleskom, odrazom a odtlačkom prstov, aby bolo sledovanie obsahu čo možno najpríjemnejšie a najpohodlnejšie. Vďaka tomu získali obrazovky tohtoročných lifestylových televízorov tri certifikáty od UL (Underwriter Laboratories), a to „Reflection Glare Free“, „Discomfort Glare Free“ a „Disability Glare Free“.
Smart televízory Samsung pre rok 2022 sú vybavené novým ovládacím rozhraním Smart Hub, ktoré ponúka vyhľadávanie a správu obsahu podľa preferencií užívateľov. Nový Smart Hub navedie používateľa veľmi rýchlo na ich obľúbený obsah alebo im pomôže objaviť niečo nové, takže nemusia strácať čas zdĺhavým hľadaním. Bočný panel Smart Hub umožňuje tiež ľahký prechod medzi kategóriami Médiá, Hry (Gaming Hub) a Okolie, aby sa používatelia mohli zamerať na rôzne domáce aktivity.
K modelom roku 2022 je možné zakúpiť aj rôzne doplnkové príslušenstvo, ktoré umožňuje prispôsobiť podmienky sledovania TV požiadavkám užívateľov.
Nástenný držiak a stojan s automatickým otáčaním umožňuje nastaviť obrazovku do zvislej polohy ako pri televízore The Sero a jednoducho sledovať zábery z mobilného telefónu urobené „nastojato“ v maximálnej kvalite[1]. Ako doplnok k tomuto príslušenstvu budú produkty roku 2022 podporovať vertikálne rozhranie, vrátane aplikácie Smart Hub a funkcie Multi View. Tá ponúkne aplikácie ako YouTube a TikTok a tiež zrkadlenie a prezeranie vo vertikálnom režime. V tomto režime budú k dispozícii aj lifestylové funkcie, napríklad Ambient Mode+ a Art Mode. Pohodlné otáčanie obrazovky zaistí nové tlačidlo na diaľkovom ovládači.
Vďaka rozšírenej ponuke výmenných rámčekov pre televízor The Frame a plne nastaviteľným tenkým nástenným držiakom pre všetky televízory[2] existuje prakticky nekonečne mnoho možností prispôsobenia inštalácie televízorov Samsung pre rok 2022.
Rad soundbarov pre rok 2022 získal technologické vylepšenia ponúkajúce ešte viac pohlcujúci 3D zvukový zážitok. Funkcia Q-Symphony, ktorá umožňovala súčasné používanie reproduktorov soundbaru a televízora Samsung Neo QLED, má vylepšenú synchronizáciu zvuku. Výsledkom je dokonalá spolupráca všetkých reproduktorov soundbarov a televízorov na dosiahnutie autentického priestorového zvuku, ktorý prichádza k divákovi zo všetkých strán presne tak, ako by bol priamym účastníkom diania na obrazovke.
Soundbary Samsung pre rok 2022 sú vybavené aj bezdrôtovým pripojením Wireless Dolby Atmos[3], ktoré zaisťuje kvalitný prenos zvuku bez rušivých káblov.
Nový ultra tenký soundbar HW-S800B predstavuje revolúciu v kategórii tenkých soundbarov a vďaka integrácii technológie pasívneho žiariča so subwooferom disponuje aj mohutnými basmi. K vysokému výkonu a naozaj priestorovému zvuku tohto kompaktného soundbaru s hĺbkou iba 4 cm prispievajú aj reproduktory horného zvukového kanála.
„Úloha televíznej obrazovky sa v posledných rokoch s rozvojom technológií a spôsobu distribúcie zábavy dramaticky zmenila. S naším novým radom produktov ponúkame zákazníkom úplne mimoriadny obrazový aj zvukový zážitok a možnosti na prispôsobenie ich potrebám,“ hovorí Simon Sung, výkonný viceprezident a vedúci obchodného a marketingového tímu Visual Display Business spoločnosti Samsung. „Či už ste filmový fanúšik, milovník televíznych relácií, hráč počítačových hier alebo napríklad milovník umenia, spoločnosť Samsung má pre všetkých ideálne riešenie, ktoré sa stane ozdobou každého interiéru.“
Ďalšie informácie, vrátane obrázkov alebo videí o produktoch, ktoré spoločnosť Samsung predstavuje na veľtrhu CES 2022, nájdete na news.samsung.com/global/ces-2022.
Fotografie nových televízorov Samsung modelových radov MICRO LED, Neo QLED a lifestylových televízorov pre rok 2022 v tlačovej kvalite si môžete stiahnuť tu.
Upozornenie: *Všetky funkcie, možnosti, špecifikácie a ďalšie informácie o produktoch uvedené v tomto dokumente, vrátane výhod, dizajnu, cien, komponentov, výkonu, dostupnosti a vlastností, môžu byť zmenené bez predchádzajúceho upozornenia. Dostupnosť vyššie uvedených produktov, služieb a funkcií sa môže líšiť podľa regiónu.

[1] Kompatibilný s modelmi The Frame a Neo QLED 4K/8K s uhlopriečkou až 65“ pre rok 2022.
[2] Platí pre všetky modely televízorov 2022 s uhlopriečkou 43“–85“, okrem modelov Q80A a AU7000.
[3] Kompatibilný so Samsung QLED pre rok 2022.