Po siedmich rokoch odchádza druhá generácia Porsche Cayenne do dôchodku. Nástupcu uvidíme už o mesiac vo Frankfurte nad Mohanom. Využije základy Bentaygy. Mototy dodá Panamera.
Porsche Cayenne vytrhlo svojho času automobilku zo Zuffenhausenu z červených čísiel. Prémiový derivát Volkswagenu Touareg na zákazníkov jednoucho zafungoval a Cayenne si rýchlo vydobyl pozíciu najpredávanejšieho Porsche. Platilo to aj pre jeho druhú generáciu z roku 2010. Aspoň pokiaľ neprišiel na svet menší Macan, ktorý rebríček zmenil. Cayenne je však i tak jedným z obchodných pilierov Porsche a tak niet divu, že sa počíta s jeho treťou generáciou. Napokon, je na čase. Sedem rokov na trhu je až-až. I keď súčasný Cayenne vyzerá stále „cool“.
Novinku uvidíme už o mesiac vo Frankfurte nad Mohanom, čo je jasné znamenie, že vývoj je vo finálnom štádiu. Porsche na to upozorňuje prvými čiastkovými informáciami a fotografiami predprodukčných prototypov. V každom prípade, s Touaregom už nebude mať Cayenne nič spoločné. Jeho základom sa stane platforma MLB Evo, ktorú používa nové Audi Q7 a najmä Bentley Bentayga. V porovnaní s nimi má byť však Porsche menšie. Takže rázvor náprav sa „scvrkne“ o 100 mm na necelých 2,9 metra.
„Skrátená platforma znamená, že auto bude ľahšie, športovejšie a agilnejšie, čo je pre Porsche kľúčové,“ povedal na konto rozmerov Oliver Laqua, šéf oddelenia SUV. I tak bude tretia generácia väčšia ako tá predošlá. Na dĺžku má mať približne 4,9 metra, teda asi o 50 mm viac. Naopak, na váhe ušetrí Cayenne od 45 do 113 kg, to podľa verzie. Napriek unifikácii si však zachová pomerne rozsiahlu technickú autonómiu. Cayenne dostane napríklad vlastný pohon 4×4, kde diferenciál Torsen nahradí elektronicky riadená medzinápravová spojka, reagujúca podstatne rýchlejšie.
Odlišnosti by mali pokračovať aj pod kapotou, kde sa nasťahujú pohonné jednotky z novej Panamery. V prvom rade benzínové 8-valce, ktoré vznikali priamo v Zuffenhausene. Šesťvalce od Audi prídu neskôr, podobne ako diesel a dve hybridné verzie, bez ktorých to dnes už jednoducho nejde. Slabšia použije 6– a silnejšia 8-valec. Motory budú spojené s 8-stupňovým automatmi s hydrodynamickým meničom, ktorý má byť vhodnejší na jazdu v teréne ako dvojspojková prevodovka Panamery.
© Autorské práva vyhradené
Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source