„BMW X6“ zo Zuffenhausenu rozširuje portfólio. Kupé derivát Porsche Cayenne vyplňuje vo verzii S priestor medzi základným Cayennom Coupé a Coupé Turbo. Vidlicový 6-valec dáva s pomocou dvoch turbodúchadiel 324 kW.
Porsche Cayenne dostalo v marci novú verziu Coupé, ktorá zamieri ešte tento mesiac k prvým zákazníkom. Zatiaľ však boli k dispozícii len dva motory. Preplňovaný 6-valec s objemom troch litrov pre Cayenne Coupé (250 kW) a vrcholová verzia s preplňovaným 4-litrovým 8-valcom pre Cayenne Turbo Coupé (404 kW). Medzi nimi ostal nevyplnený priestor. A presne tam mieri nový Cayenne S Coupé. Tak ako základ si vystačí so 6-valcom. Ale pozor, zmien je viac, ako sa na prvý pohľad zdá.
Vidlicový motor má zdvihový objem zmenšený z pôvodných 2 995 na 2 894 kubických centimetrov. No zato dostal až dve turbodúchadlá. Tie sú umiestnené medzi dvoma radmi valcov, čo zmenšuje stavebné rozmery. To znamená, že motor môže byť vo vozidle umiestnený nižšie, čo znižuje ťažisko a má priaznivý vplyv na jazdné vlastnosti. Ďalším bonusom sú rýchle reakcie turbodúchadiel, keďže sú umiestnené v bezprostrednej blízkosti spaľovacích komôr. Integrované výfukové potrubie do hláv valcov sa zas stará o zníženie teploty spaľovania, z čoho vyplýva vysoká účinnosť.
Výsledkom je maximálny výkon 324 kW pri 5 700 otáčok za minútu a krútiaci moment 550 Nm, dostupný v širokom spektre od 2 000 do 4 500 za minútu. Cayenne S Coupé tak v spojení s 8-stupňovým automatom, pohonom oboch náprav a štandardne dodávaným balíkom Sport Chrono Package, šprintuje na stovku za rovných päť sekúnd. S troma voliteľnými paketmi Sport Light Package, ktoré znižujú hmotnosť použitím karbónových komponentov, sa akcelerácia skráti ešte o desatinku. Maximálna rýchlosť je 263 km/h. Cayenne S Coupé tak tvorí srdce ponuky modelového radu.
Pripomeňme, že v porovnaní s bežným Cayenne má Coupé o 20 mm zníženú siluetu kabíny a splývavú zadnú časť. Tá sa končí aktívnym spojlerom, ktorý sa pri rýchlosti 90 km/h zvýši o 135 mm, aby poskytol zadnej náprave potrebný prítlak. Výsuvné zadné krídlo je súčasťou aktívnej aerodynamiky PPA (Porsche Active Aerodynamics). Zmeny však začali už pri predných stĺpikoch, ktoré sú viac sklonené. Strecha je v sérii vybavená panoramatickým oknom s plochou 2,16 štvorcového metra. Za príplatok môžete zvoliť karbónovú strechu, ktorá je súčasťou balíka Light Sport Package.
Spolu s ňou dostanete aj špecifické 22-palcové disky kolies GT Design, ktoré nahrádzajú štandardné dvadsiatky, a tiež karbónové doplnky v interiéri. Svalnaté proporcie podporujú o 18 mm rozšírené zadné blatníky. Viac „pri zemi“ sa drží Cayenne Coupé aj vďaka premiestneniu značky z výklopného veka do nárazníka. Verzia Cayenne Turbo Coupé môže navyše rátať so športovým výfukom. V sérii má len 4-miestny interiér, ale na požiadanie vám Porsche bez príplatku dodá zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40, takže odvezie o jedného viac.
V kufri je stále slušných 625 litrov a po sklopení operadiel až 1 540. Najvýkon­nejšia verzia Turbo má batožinový priestor menší o 25 litrov. V porovnaní s bežným Cayenne je to však menej až o 120 litrov. Cayenne S Coupé zamieri k zákazníkom v júli v cene 99 657 eur. Je teda približne o 16 000 eur drahšie ako základná verzia. V sérii je však už spomínaný balík Sport Chrono Package, 20-palcové disky, parkovací asistent, cúvacia kamera, športové riadenie Power Steering Plus aj aktívny podvozok Porsche Active Suspension Managment (PASM).
© Autorské práva vyhradené
Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source