Sladučké, zanecháva pocit čistoty v ústach – hrozno patrí k najobľúbenejším druhom ovocia a je navyše aj zdravé.
Pozrime sa spoločne na to, ako je to s jeho kalóriami a aké obsahuje vitamíny…
Hrozno je zdravé vďaka rôznym svojim zložkám. Patria k nim fytochemikálie resveratrol, ako aj oligomérne prokyanidíny. Obe zložky môžu pomôcť znížiť hladinu cholesterolu v krvi. Oligomérne prokyanidíny sú dôležité pre ochranu buniek, okrem toho podporujú vstrebávanie vitamínov E a C. Resveratrol je navyše dôležitý pre srdcovo-cievny systém – vďaka rastlinnej zložke by sme mali byť schopní predchádzať rôznym chorobám v tejto oblasti. Podporuje tiež krvný obeh tela.
Hrozno obsahuje dosť veľa fruktózy. Práve vďaka nej je také lahodne sladké – ale tiež má vďaka nej veľa kalórií. Na porovnanie: Červené hrozno má na 100 gramov asi 70 kalórií, biele okolo 67. Rovnaké množstvo jabĺk obsahuje asi 52 kalórií, v prípade pomarančov je to len okolo 47 kalórií.
Napriek tomu je však bobuľové ovocie zdravé, výživné hodnoty stoja za zmienku. Ovocie obsahuje veľa draslíka, ktorý je dôležitý pre bunky tela a obzvlášť pre svaly a nervy. Nachádza sa tu aj vápnik, ktorý posilňuje zuby a kosti. Fosfát je zas dôležitý nielen pre zdravé kosti, ale aj energetický metabolizmus. A netreba zabúdať ani na cennú kyselinu listovú, ktorá podporuje metabolizmus.
V hrozne sa nachádzajú aj vitamíny – okrem C a E (oba sú dôležité pre imunitný systém a ochranu buniek), tiež vitamín B6, ktorý podporuje metabolizmus.
Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Hroznový koláč na Varecha.sk
Viac videoreceptov si pozrite v TV Varecha.
© Autorské práva vyhradené
Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source