Po minuloročnej premiére BMW M240i na báze novej generácie „malého“ kupé, ktoré má ako jedine nie ///M auto na prednej kapote veľký chrám výkonu (power dome) je otázkou času, kedy svet spozná II. generáciu BMW M2. Všetko nasvedčuje tomu, že to bude v II. polroku 2022. Nové BMW M2 má pre pilotov a vyznávačov volantu údajne pripravených viacero dobrých prekvapení. Čo môžeme od novej BMW M2 očakávať?
II. generácia BMW M2 stojí na novej platforme, ktorú má BMW radu 2 coupé. Tá vznikla malými úpravami platformy na ktorej stojí aktuálne BMW radu 3. A je to vidno. Nové BMW radu 2 už nie je malé auto. BMW M240i, ktoré som mal možnosť pred časom vyskúšať v prvej jazde (video je nižšie) je až na milimetre rovnako veľké ako BMW M3 V8 E92. Je teda škoda, že BMW opäť stráca z ponuky vyslovene malé nabušené auto. S rozmerni prichádza aj väčšia hmotnosť a menšia agilita. Presné hodnoty hmotnosti ani výkonu ešte verejne známe nie sú. Je jasné, že 2022 BMW M2 prinesie voči BMW M240i zásadné zmeny v oblasti hnacieho agregátu (dostane pravý motor radu S), väčší výkon než 276 kW (375 k), ktoré má aktuálne najvýkonnejší model. Rovnako bude mať prepracovaný celý podvozok, teda brzdy, tlmiče, pružiny, geometriu, elastokinematiku…

BMW pre M2 nevyvíja samostatný motor. Znova použije podladenú verziu motora z BMW M3 (ako tomu bolo pri modeloch BMW M2 competition a BMW M2 CS). Radový 3.0 liter biturbo S58 má v M3 k dispozícii dve výkonové verzie 353 a 375 kW (480 a 510 k). Je jasné, že v menšom kupé bude mať menej výkonu, je však isté, že aj základná verzia prekoná hranicu 400 koní. Pochopiteľne, pre veľkú obľubu dostane aj táto generácia hneď od začiatku aj výkonnejší a ostrejší model Competition, ktorý sa výkonom môže priblížiť hranici 440 k. BMW by tak malo v danej triede výkonovo prekonávať konkurentov Audi RS3 (ktoré má 294 kW – 400 k) z 5-valca 2.5 litra a Mercedes A45 S AMG, ktorý má z 2.0 litrového 4-valca až 310 kW – 422 k. Vrcholom ponuky by v roku 2024 mal byť model BMW M2 CS, ktorý znova posunie hranicu limitov a výkonov modelu M2.
Na rozdiel od spomínaných konkurentov nové BMW M2 si zachová len pohon zadných kolies a dostane aj možnosť manuálnej prevodovky. Podľa neoverených informácií sa pre tento model nechystá pohon M xDrive, ktorý síce poháňa obe nápravy, ale má veľkú preferenciu pohonu zadných kolies. Prevodovky však majú byť na výber dve, popri 6-st manuály aj 8st automat. Podvozok môže mať dva varianty pruženia. K vinutým pružinám môžu kombinovať mechanické tlmiče s premenlivou charakteristikou podľa zdvihu a adaptívne elektromechanické tlmiče.
Rovnako ako v oblasti pohonu, ani v dizajne nemá BMW M2 nasledovať väčších súrodencov BMW M3 a BMW M4 s obrovskými a agresívnymi obličkami. Nová M2 si má zachovať štýl už známeho BMW M240i s iným predným a zadným nárazníkom, inými prahmi a blatníkmi pre predný aj zadnú nápravu. Z uniknutých záberov na testovacie prototypy sa dá usudzovať, že aj v oblasti výfukov to ostane pri dlhoročne overenej klasike 4-výfukového systému zo  spoločného koncového tlmiča a medzi koncovkami stredne veľký difúzer.
Najväčšou zmenou voči BMW M240i má byť vnúri pracovisko vodiča. Presnejšie, jeho informačná časť. Pred vodičom má byť nový zaoblený spoločný displej pre prístrojový panel a stredový displej v jednom. 
zdroj: Autoexpress.co.uk
Nie ste ešte zaregistrovaný?
3 komentáre
audi RS3 ma 400 koni a nie 375
@bpardon, opravene, vdaka za postreh.
@MaroS TOPSPEED.skV pohode. Mňa skôr zarazaju tie 2 minusky, rád by som sa ctenych autorov opýtal za čo konkrétne to je?
12113
23225
71676
9054
40525
9034
7182
Máte zaujímavý tip na článok
a chcete sa s ním podeliť?
© 2009 – 2022 TOPSPEED.sk

source