Svojho času jeden z najúspešnejších elektromobilov planéty absolvoval po piatich rokoch modernizáciu. Kapacity batérií a dojazdu sa však nedotkla.
Nissan predstavil Leaf v roku 2011 a hneď s ním získal titul Svetového auto roka 2011. Spolu s Teslou patril k priekopníkom elektromobility. V roku 2017 nasledovala druhá generácia, ktorá vyliečila mnoho detských chorôb tej prvej, a o dva roky neskôr prišla na svet verzia e+ s kapacitou batérií zvýšenou až na 62 kWh. Hoci Leaf vplyvom nastupujúcej konkurencie prišiel o svoje výsostné postavenie, patrí počtom viac ako 577 000 vyrobených kusov stále k najúspešnejším batériovým elektromobilom.
Nie je tajomstvom, že jeho nasledujúca generácia by sa mala prikloniť k triede crossoverov, no kým sa tak stane, predstavuje Nissan modernizovanú podobu. Zmeny sa dotkli najmä dizajnu a bezpečnostných technológií. Najväčšou vizuálnou zmenou sú nové 16– a 17-palcové disky s lesklým čiernym povrchom. Bohatšia je aj paleta farieb karosérie. Pribudli odtiene Universal Blue a Magnetic Blue, známe z nového Qashqaia a Ariye. Stále ostáva možnosť dvojfarebného lakovania s kontrastnou čiernou strechou.
Technika pohonu sa nemení. Leaf bude naďalej v ponuke s dvoma paketmi batérií. Základný Leaf disponuje výkonom 110 kW a kapacitou 40 kWh, čo mu umožňuje normovaný dojazd 270 km. Leaf e+ s výkonom 160 kW má 62 kWh batérie a dojazd predĺžený na 385 km. Zlepšené však boli asistenčné systémy balíka ProPilot. Leaf teraz dokáže automaticky zastaviť, sám sa rozbehnúť a udržiavať bezpečnú vzdialenosť od vpredu idúcich vozidiel. Ostala mu aj funkcia e-Pedal, ktorá umožňuje regulovať rýchlosť len akceleračným pedálom.
© Autorské práva vyhradené
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source