Trhu s luxusnými autami päť rokov po sebe dominovala automobilka zo Stuttgartu. V roku 2021 ju z trónu zosadilo BMW. A to aj bez započítania výsledkov Rolls-Royceu a Mini.
Aj keď BMW ešte nevydalo oficiálnu tlačovú správu o výsledkoch predaja za rok 2021, tak už vieme, že samotná značka BMW (bez Mini a Rolls-Royce) predala celosvetovo vyše 2,2 milióna vozidiel. Oficiálne to totiž potvrdil jej obchodný riaditeľ Pieter Nota. Toto číslo znamená, že po piatich rokoch mníchovská značka zosadila Mercedes-Benz z pozície celosvetovo najpredávanejšej značky luxusných áut.
Mercedes-Benz totiž v roku 2021 celosvetovo dodal 2 054 962 áut. To v porovnaní s rokom 2020 predstavuje pokles o 5 percent. Aj keď do výsledkov započítame divíziu Smart s 38 514 predanými autami (jej predaj medziročne vzrástol o 0,3 percenta), stále za BMW zaostáva približne o stotisíc áut. A pripomíname, do výsledkov BMW ešte nie sú zahrnuté predaje Rolls-Royceu a Mini.
Samozrejme, Rolls-Royce svojimi predajnými číslami v súboji BMW verzus Mercedes-Benz príliš veľa vody nenamúti, treba však povedať, že uplynulý rok bol pre túto ultraluxusnú značku najlepší v celej jej 117-ročnej histórii. Celosvetovo predala 5 586 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast predaja o 49 percent. Rolls-Royce v uplynulom roku predal dokonca o desať percent viacáut v porovnaní s predpandémiovým silným rokom 2019.
V Európe sa vlani predaj automobilov Mercedes-Benz prepadol asi o 11 percent na 696-tisíc. V Číne sa znížil o dve percentá na 759-tisíc vozidiel, zatiaľ čo v Spojených štátoch o 0,4 percenta vzrástol a dostal sa na 276-tisíc.
Pre Mercedes-Benz bol kritický najmä posledný kvartál uplynulého roku, keď sa jeho predaje kvôli čipovej kríze znížili približne o štvrtinu, zhruba na 464 000 vozidiel. Rovnaké problémy očakáva spoločnosť aj začiatkom tohto roku: „Situácia okolo dodávok polovodičov zostáva neistá a predpokladá sa, že ich nedostatok bude mať v najbližších štvrťrokoch vplyv na výrobu aj predaj,“ tvrdí automobilka.
Predaje automobilky Mercedes-Benz by prekonali za rok 2021 BMW iba ak by sme vzali do úvahy aj predaje úžitkových áut, ktorých Mercedes predal takmer 335 000. Vtedy by boli globálne predaje tejto značky na úrovni 2,43 miliónu. A ani tak nie je celkom isté, že Mercedes-Benz by obhájil post najúspešnejšej svetovej luxusnej automobilky.
Zatiaľ nepoznáme totiž výsledky značky Mini, patriacej pod BMW. Respektíve poznáme americké a tam bol predaj pomerne slušný, atakoval hranicu 30-tisíc kusov. Európske čísla by mali byť oveľa vyššie. Len pre zaujímavosť – pre BMW Group bol doteraz historicky najlepší už zmienený rok 2019, keď predala vyše 2,52 milióna vozidiel (vrátane Rolls-Royce a Mini).
© Autorské práva vyhradené
Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source