pondelok, 29 apríla, 2024

Aktualizácia kalifornskej siete pre elektrické vozidlá môže stáť až 20 miliárd dolárov

Nabíjací kábel zapojený do portu na boku elektrického vozidla. Zástrčka svieti na zeleno v blízkosti miesta, kde sa dotýka vozidla.

Kalifornská elektrická sieť so svojou masívnou solárnou výrobou a prekvitajúcimi batériovými inštaláciami je už na špici energetického prechodu v USA. A je pravdepodobné, že tam aj zostane, keďže štát bude vyžadovať, aby všetky osobné vozidlá boli do roku 2035 elektrické. Je zrejmé, že si to bude vyžadovať sieť, ktorá je schopná poslať oveľa viac elektrónov do vedenia a pravdepodobný posun v dennej dobe, ktorá si to vyžiada vrcholov.

Je mriežka pripravená? A ak nie, koľko to bude stáť dostať to tam? Dvaja výskumníci z Kalifornskej univerzity v Davise – Yanning Li a Alan Jenn – zistili, že takmer dve tretiny jej prívodných vedení nemajú kapacitu, ktorá bude pravdepodobne potrebná na nabíjanie auta. Aktualizácia tak, aby zvládla rastúci dopyt, by mohla vrátiť jej energetické spoločnosti až 40 percent kapitálových nákladov existujúcej siete.

Stav lítia

Li a Jenn nie sú prví, ktorí sa pozreli na to, ako dobre dokážu existujúce siete zvládnuť rastúci predaj elektrických vozidiel; iný výskum zistil rôzne spôsoby, ako rôzne siete zaostávajú. Majú však prístup k jedinečne podrobným údajom relevantným pre schopnosť Kalifornie distribuovať elektrinu (nezaoberajú sa výrobou). Majú informácie o každej rozvodni, napájacom vedení a transformátore, ktoré dodávajú elektróny zákazníkom troch najväčších verejných služieb v štáte, ktoré spoločne pokrývajú takmer 90 percent populácie štátu. Celkovo poznajú kapacitu, ktorú je možné dodať cez viac ako 1 600 rozvodní a 5 000 napájačov.

Kalifornia má jasné ciele pre svoje elektrické vozidlá a tie sú prispôsobené použitiu na základe modelu celoštátneho dopytu po cestovaní v Kalifornii , ktorý zodpovedá za cesty aj účel týchto ciest. Používajú sa na určenie toho, koľko nabíjania bude potrebné vykonať, ako aj miesta, kde sa nabíjanie uskutoční (doma alebo nabíjacia stanica). Podrobnosti o tomto nabíjaní pochádzajú od verejných služieb, poskytovateľov nabíjacích staníc a denníkov údajov.

Projektujú tiež, ktoré domácnosti budú kupovať elektromobily na základe sociálno-ekonomických faktorov, škálovaných tak, aby prijatie zodpovedalo cieľom štátu.

Spolu to všetko znamená, že Li a Jenn dokážu odhadnúť, kde prebieha nabíjanie a koľko elektriny bude potrebné na jedno nabitie. Potom môžu porovnať túto potrebu s kapacitou, ktorú má existujúca sieť poskytnúť.

Nedarí sa a veci sa veľmi rýchlo zhoršia. Do roku 2025 zažije obdobia preťaženia len asi 7 percent podávačov. Do roku 2030 toto číslo vzrastie na 27 percent a do roku 2035 – len asi desať rokov od nás – bude preťažená asi polovica podávačov. Problémy potom narastajú o niečo pomalšie, pričom dve tretiny podávačov budú preťažené do roku 2045, desaťročie po tom, čo všetky autá predané v Kalifornii budú EV. V tomto bode sa celkový dopyt po elektrickej energii priblíži k dvojnásobku existujúcej kapacity.

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY