sobota, 27 apríla, 2024

Recenzia „The Heart of Rock and Roll“: Huey Lewis and the News Jukebox Musical sa ľahko páči, ťažšie sa miluje

Keď sa postava v novom muzikáli „ The Heart of Rock and Roll “ snaží presvedčiť svoju bývalú, aby opustila svoju prácu v továrni na prepravu materiálov, je ohromený: „Ach, môj bože. Je to kartón !"

Ale môže existovať skutočná príťažlivosť pre tie najskromnejšie materiály – a to isté možno povedať o tejto nenáročnej, hlúpej a v konečnom dôsledku dosť zábavnej show. Pre všetky známe jukeboxové hudobné šablóny tenkých postáv, neprekvapivý vývoj zápletky a oldie pop/rockové piesne zakomponované do rozprávania, je potrebné povedať niečo o jednoduchom balení, ktoré vie, čo to je a robí to dobre.

Show, ktorá mala premiéru v roku 2018 v The Old Globe, obsahuje pôvodný scenár Jonathana A. Abramsa (príbeh od Tylera Mitchella a Abramsa), ktorý je „inšpirovaný piesňami Huey Lewis and the News “, známej mainstreamovej skupiny z 80. rokov za popové/rockové piesne plné háčikov, ktoré spieva jej chrapľavý a sympatický spevák.

Ale mnohé nákazlivé, pulzujúce melódie News – napísané rôznymi autormi vrátane Lewisa – sa akosi zlúčia do súvislého, vlnitého celku. Preto je výzvou vytvoriť show, ktorá neznie ako na slučke, aspoň na dramatické účely.

Tu sa však šikovní tvorcovia muzikálu na čele s režisérom Gordonom Greenbergom a choreografom Lorinom Latarrom rozhodnú ísť len do príjemného stredu, ktorý ani neurazí, ani nenadchne, iba pobaví. Odzrkadľuje to aj širokú, ľahkú príťažlivosť hudby – aspoň pre určité generácie – vďaka čomu je budúcnosť tejto show sľubná, ak nie na tomto Broadwayi, tak určite na cesty.

Farebná scéna Dereka McLanea a vtipné kostýmy Jen Caprio (milujte lepenkovú sukňu) odrážajú koniec 80. rokov a kľúčom je signál bezduchého úniku.

Oriešková bujarosť hudobnej rom-com tiež pripomína inú šou: Lak na vlasy. Aj tu sú čudné vtipy, zamotané postavy a žmurkajúce dobové odkazy (Sam Goody's, Trader Vics, boom boxy a Walkman – „Prečo nie Walkwoman?“ zaskočí jedna vizionárka.)

Len sa na dej nepozerajte príliš hlboko, pretože sleduje Bobbyho (Cory Cott), chlapíka, ktorý sa vzdal svojho rokenrolového sna ako hlavný spevák skupiny The Loops, ktorí majú problémy s dlhoročnými problémami, aby si našiel bezpečnejšiu prácu v továrni v Milwaukee, kde Dúfa, že zapôsobí na šéfa (John Dossett) a šéfovu dcéru Cassandru (McKenzie Kurtz, ktorá dáva tejto vynaliezavosti prekvapivé vtipy a komické kúsky).

Ale tiež nechce sklamať svojich starých kolegov z kapely (F. Michael Haynie, Raymond J. Lee a John-Michael Lyles), keď je tu šanca získať nečakanú nahrávaciu zmluvu.

Ale sú tu komplikácie, natch, s Bobbyho nahováraním Fjorda (Orville Mendoza), švédskeho nábytkárskeho magnáta, o veľkú zákazku, pričom súčasne súperí s Cassandrinou bývalou snúbenicou a Gordonom Gekkom, ktorý by chcel Tuckera (Billy Harrington Tighe, herec s trojitou hrozbou, ako aj komický virtuóz v každej scéne a piesni.)

Humor a jas je to, čo poháňa tento motor, ktorého hudobný repertoár nie je nekonečne rozmanitý. Takže „Hip to Be Square“ spievajú pracovníci továrne na krabice s tanečníkmi, ktorí klepajú na bublinkovú fóliu. „Stuck with You“ sa stáva veselou fantáziou domácej záhuby. „I Want a New Drug“ sa mení na Bobbyho ľúbostnú pieseň so zvodnou elektrickou gitarou.

Hoďte si scénu v saune a ďalšiu v aerobikovom štúdiu pod vedením Richarda Simmonsa (Tommy Bracco) a máte dostatok odbočiek, aby ste nepremýšľali nad príbehom.

Okrem prefíkaného komiksu je veľmi zábavná Tamika Lawrence ako Bobbyho spojenec v oblasti ľudských zdrojov. Najviac sa zasmeje tým najjemnejším záberom a zaženie záverečnú pieseň „The Power of Love“ (melódia, ktorá tiež poháňa Broadwayovu „Back to the Future“).

„The Heart of Rock and Roll“ sa prezradí až vtedy, keď príliš hlboko ponorí palec na nohe do bazéna vážnosti s prehnaným číslom 11. hodiny („The Only One“). Dovtedy je Bobby dostatočne príťažlivý, ale náhle problémy s otcom posunú šou inou cestou.

Cott, ktorý bol pôsobivý ako hlavný predstaviteľ v skladbe „ Bandstand “, spieva do pekla piesne. Ale jeho nápadný dobrý vzhľad, nehovoriac o dobre zobrazených bicepsoch a brušných svaloch, z neho robí možno príliš uhladeného outsidera na to, aby bol úplne dôveryhodný v Hueyho pracovnom svete.

Napriek tomu, keďže šou drží svoje ambície na uzde svojou rozumne škálovanou produkciou a knihou o nízkych stávkach, nezáleží na tom, že premýšľa v škatuľke. Kartón má predsa svoje využitie.

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY