nedeľa, 28 apríla, 2024

Federálni úrady skúmali, že Tesla sťahuje z obehu 2 milióny elektromobilov cez autopilota

Tesla čelí novému vyšetrovaniu zo strany amerických regulačných orgánov pre automobilovú bezpečnosť v súvislosti s jej asistenčnou technológiou pre vodiča Autopilot , aj keď samostatné vyšetrovanie bolo uzavreté.

Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) uviedol, že v decembri bude vyšetrovať stiahnutie viac ako 2 miliónov elektrických vozidiel , ktoré tvoria takmer všetky vozidlá Tesly na cestách v USA, spoločnosťou so sídlom v Austine v Texase. NHTSA identifikovala obavy so softvérovou opravou spoločnosti Tesla, pričom citovala incidenty, keď sa vozidlá vybavené nápravou nachádzali v „haváriách“ a vlastné predbežné testovanie NHTSA.

Nová sonda prichádza, keď NHTSA končí svoje takmer trojročné vyšetrovanie Autopilota , ktoré zahŕňalo analýzu 956 nehôd. V 467 z týchto incidentov ODI zistil, že softvér Tesly dostatočne nevyžadoval pozornosť vodiča, aj keď vodičov zvýšil sebavedomie.

"Nesúlad" viedol k haváriám, ktorým sa dá vyhnúť, a predvídateľnému zneužitiu, uviedli regulátori. Najmenej 13 nehôd vyšetrovaných NHTSA malo za následok jednu alebo viac úmrtí a „oveľa viac“ vážnych zranení; regulačné orgány dodali, že v týchto incidentoch „zjavnú úlohu zohralo predvídateľné zneužitie systému vodičmi“.

NHTSA v piatok uviedla, že Tesla vydala softvérové aktualizácie na riešenie problémov súvisiacich s jej obavami, ale nezaradila ich do stiahnutia. Regulačné orgány sa tiež obávajú, že časť nápravného opatrenia spoločnosti Tesla vyžaduje, aby sa vlastník vozidla prihlásil a že to môže vodič zvrátiť.

Nové vyšetrovanie zvolávania sa vzťahuje na modelový rok 2012 – 2024 Modely Y, X, S, 3 a Cybertruck EV v USA vybavené autopilotom. Tesla minulý týždeň zvolala 3 878 elektrických snímačov Cybertruck kvôli chybným akcelerátorom.

V decembri Tesla uviedla, že ovládacie prvky Autopilota „nemusia byť dostatočné na to, aby zabránili zneužitiu vodiča“ a mohli by zvýšiť riziko nehôd. Spoločnosť uviedla, že nesúhlasí s NHTSA, ale „začlení ďalšie kontroly a upozornenia pre tých, ktorí už existujú na dotknutých vozidlách“, aby povzbudila vodičov, aby sa sústredili na cestu.

Vo februári Consumer Reports uviedol, že zvolávanie mohlo spôsobiť, že varovania a upozornenia vodičov budú viditeľnejšie, ale v skutočnosti odvedú pozornosť vodičov od cesty .

„Navyše, keď sme zakryli kameru a jednu ruku sme nechali položenú na volante, vozidlo neobmedzovalo používanie Autopilota ani nedávalo žiadne upozornenia, aby venovali pozornosť,“ uviedla nezisková organizácia vo svojej správe s tým, že „vodič mohol spať alebo úplne rozptýlené a auto by ich nevarovalo, kým držia volant.“

Asistenčné programy spoločnosti Tesla pre vodičov začiatkom tohto roka prepadli testom poprednej neziskovej organizácie v oblasti bezpečnosti automobilov. A na rozdiel od iných systémov inzerovaných inými výrobcami automobilov marketing spoločnosti Tesla – a jej generálny riaditeľ – naznačuje, že vodiči nemusia venovať plnú pozornosť ceste.

Automobilka Elona Muska bola obvinená kalifornským ministerstvom pre motorové vozidlá z falošnej reklamy a vyšetrovaná kanceláriou generálneho prokurátora v súvislosti s jej marketingovými praktikami. Americké ministerstvo spravodlivosti tiež vydalo predvolania týkajúce sa technológie Full Self Driving od Tesly.

Tento článok pôvodne publikoval Quartz .

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY