sobota, 27 apríla, 2024

Vo veku 75 rokov zomrel Michael Cuscuna, producent ocenený cenou Grammy a jazzový Titan

Michael Cuscuna, trojnásobný držiteľ Grammy, spoluzakladateľ Mosaic Records, historik a archivár, ktorý počas svojej kariéry vyprodukoval stovky džezových reedícií a štúdiových relácií, zomrel. Mal 75.

Cuscuna zomrel v sobotu na rakovinu vo svojom dome v Stamforde v štáte Connecticut, oznámil jeho dlhoročný priateľ, držiteľ Grammy, Billy Vera.

Cuscuna produkoval pre Vanguard Records album Buddy & the Juniors z roku 1970 s Buddy Guyom, Juniorom Wellsom a Juniorom Manceom a v roku 1972 Give It Up , jediný zlatý album Bonnie Raittovej počas jej pôsobenia vo Warner Bros.

Produkoval reedície a štúdiové relácie pre Impulse, Atlantic, Arista, Muse, Elektra, Freedom, Novus a prakticky celý katalóg Blue Note.

„Jednoznačne povedané, Blue Note Records by neexistovali tak ako dnes bez vášne a oddanosti Michaela Cuscunu,“ napísali na Instagrame vedúci z vydavateľstva.

Čitatelia magazínu Blues & Rhythm poznajú jeho prácu v oblasti blues, ktorá zahŕňala boxsety na T-Bone Walker, Amos Milburn, Charles Brown a Otis Spann/Lightnin' Hopkins Candid.

Cuscuna, celkovo deväťkrát nominovaný, získal Grammy v rokoch 1993, 1999 a 2002 za produkciu hudobných súborov od Nata Kinga Colea, Milesa Davisa a Billie Holiday.

Cuscuna sa narodil 20. septembra 1948 v Stamforde v štáte Connecticut a hral na bicie, saxofón a flautu, keď pracoval v miestnom obchode s platňami. K R&B ho to ťahalo skôr, ako sa jazz stal jeho najväčšou láskou.

Ako rádiový DJ bola jeho ústrednou piesňou nová melódia „Rubber Biscuit“ od The Chips, ktorú neskôr prekryli Blues Brothers. Keď sa ho pýtali, aký je jeho obľúbený druh hudby, vždy odpovedal: „Singly Atlantiku a albumy Blue Note“.

Vyzbieral v trezoroch Blue Note nevydané poklady od takých majstrov labelov ako Thelonious Monk, John Coltrane, Dexter Gordon, Horace Silver, Art Blakey a Jimmy Smith, ako aj od menej známych interpretov vrátane Quebecu, Hanka Mobleyho a Tiny Brooks.

Aj pre Blue Note odkryl skvosty Lestera Younga, Sonnyho Crissa a Art Peppera a neoceniteľná bola jeho práca na diskografiách labelu Michaela Ruppliho z firemných súborov.

V neskorších rokoch získal vlastníctvo obrovskej fotografickej knižnice Blue Note a licencoval zábery na knihy a filmy.

Vera poznamenala, že bez spoločnosti Mosaic – ktorú založil v roku 1982 s Charliem Louriem – by mohli byť kompletné nahrávky z rulety Count Basie, kompletné stretnutia Capitol Duke Ellington a nespočetné ďalšie skvosty stále skryté alebo stratené.

Medzi preživšími je jeho manželka Lisa, deti Max a Lauren a vnúčatá Nicolas a Penelope.

"Michael a ja sme boli blízki priatelia takmer 60 rokov," uviedla Vera, ktorá mala v roku 1987 skladbu číslo 1 so skladbou "At This Moment". „Keď som sa vrátil na východ, zostal som v jeho dome a otravoval som Lisu, ktorá si potrpela na náš často sarkastický zmysel pre humor. Naše mnohé obedy s [producentom a diskografom] Bobom Porterom boli legendárne pre naše najobskúrnejšie ponory do hudobnej ezoteriky. My traja sme tvrdohlavo odmietali akceptovať akúkoľvek deliacu čiaru medzi bluesom a jazzom.

„V roku 1989 nás šéf Blue Note Bruce Lundvall požiadal, aby sme vyrobili Lou Rawlsa. Zhromaždili sme legendy ako Richard Tee, Cornell Dupree, Hank Crawford, David Newman, Benny Golson, Stanley Turrentine, George Benson, Ray Charles a Lionel Hampton, čím sme oživili Louovu kariéru s jazzovým albumom číslo 1 At Last , po ktorom nasledovali ďalšie dva v prvej päťke. Bola to najväčšia zábava, akú sme kedy zažili."

Tento článok pôvodne publikoval The Hollywood Reporter .

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY