sobota, 27 apríla, 2024

Majitelia lodí robia všetko preto, aby nedoplatili na pád Baltimore Bridge

Mohutná kontajnerová loď minulý mesiac zasiahla a zničila most Francisa Scotta Key Bridge v Baltimore, pričom zabila šesť ľudí a uzavrela jeden z najrušnejších amerických prístavov . Spoločnosť, ktorá loď prevádzkuje, sa teraz všemožne snaží vymaniť z toho, aby zaplatila za mamutiu úlohu extrahovať postihnuté plavidlo a opraviť zničený most.

Kontajnerová loď Dali s dĺžkou 935 stôp narazila na most v Baltimore 26. marca a odvtedy loď uviazla na mieste. Odkedy loď narazila na most, vírili sa diskusie, kto bude musieť zaplatiť za spustenie lode a opravu mosta Francisa Scotta Key Bridge, ktorý je jedným z najrušnejších riečnych priechodov v regióne.

Spoločnosť, ktorá vlastní obrovskú kontajnerovú loď, sa predtým pokúsila uzákoniť starodávny námorný zákon, aby obmedzila kompenzáciu, ktorú musí zaplatiť. Teraz sa spoločnosť obracia na vlastníkov nákladu, aby sa vykašľali na niektoré náklady na záchranu, uvádza CBS News . Podľa stránky:

Vyhlásenie, známe ako všeobecné priemerné vyhlásenie, vstupuje do hry po významných námorných incidentoch, aby pomohlo získať späť vysoké náklady na vymáhanie.

Allen Black, námorný právnik v Mills Black LLP, vysvetlil dôsledky deklarácie.

„Klasickým všeobecným priemerným výdavkom je záchrana, čo vidíme tu v Baltimore. Predtým, ako sa toto plavidlo pohne a náklad sa bude môcť vydať na cestu, musí sa z neho odstrániť most a plavidlo musí byť odtiahnuté späť do doku,“ povedal Allen.

Aby bolo možné zistiť, koľko musia vlastníci nákladu zaplatiť za úsilie o obnovu, najprv je potrebné vytiahnuť Dalího spod Key Bridge. Keď sa tak stane, loď sa vráti do prístavu v Baltimore, kde ju vyšetrovatelia vyložia a posúdia hodnotu všetkého na palube, uvádza CBS News.

Fotografia kontajnerovej lode pod troskami mosta.

Hodnotí sa hodnota Dalího nákladu.
Foto : Kent Nishimura ( Getty Images )

4000 kontajnerov na palube bude posúdených nezávislými vyšetrovateľmi, ktorí potom budú účtovať nákladným spoločnostiam čokoľvek, čo dlhujú za záchranu.

Očakáva sa však, že náklady získané od nákladných spoločností budú výrazne nižšie ako náklady vynaložené na ťažbu lode a potrebné opravy na moste. Odhaduje sa, že tieto náklady sa vyšplhajú od 400 miliónov dolárov až po úchvatné 2 miliardy dolárov, uvádza The Hill .

Federálna vláda bude mať na háku väčšinu týchto nákladov, uvádza stránka.

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY