sobota, 27 apríla, 2024

Tu je dôvod, prečo je elektrické Porsche Macan oveľa drahšie ako plynové

Práve som jazdil na úplne novom a úplne elektrickom Porsche Macan 2025 a Macan druhej generácie predstavuje obrovskú zmenu medzi modelovými rokmi pre najpredávanejšie vozidlo Porsche . Jeho cena to odzrkadľuje. Momentálne si môžete vybrať z dvoch elektrických Macanov: Macan 4 a Macan Turbo a, ľudia, nie sú lacné, ale prudký nárast cien dáva zmysel, keď sa pozriete za čísla.

Základňa pre základňu, nový Macan je oveľa drahší ako staré auto. Macan 4 vás vyjde na 80 450 dolárov vrátane miesta určenia. To je obrovský cenový skok oproti stále ponúkanej základnej cene Macanu so spaľovacím motorom 64 895 USD . 15 555 dolárov je určite veľa peňazí, ale k základnému elektrickému autu dostanete aj tonu vybavenia ako štandard.

Ak určíte základný Macan (ktorý si musí vystačiť s turbodúchadlom od Volkswagenu 4-popper ), aby zahŕňal všetko, čo je štandardne súčasťou základného Macanu 4 , vyjde to na 78 515 dolárov vrátane miesta určenia. To znamená, že nové auto je naozaj len o niekoľko tisíc drahšie ako to, ktoré nahrádza. Keď k tomu pridáte bonus v podobe toho, čo vám elektrické vozidlo prinesie z hľadiska úspory nákladov, ide o akúsi výprask.

Tu sú niektoré z vecí, ktoré nový základný Macan 4 prevyšuje základný Macan s vnútorným spaľovaním, podľa Porsche :

Vzduchové odpruženie so systémom adaptívneho tlmenia PASM

20-palcové kolesá (2 960 dolárov)

Stredy sedadiel v koži (1 750 USD)

Vyhrievaný volant (280 dolárov)

Panoramatický strešný systém (1 670 dolárov)

Pamäťový balík ovládača (1 130 USD)

Asistent zmeny jazdného pruhu (690 USD)

Asistent udržiavania v jazdnom pruhu/Adaptívny tempomat (800 USD)

Adaptívny tempomat

To je veľa vecí a neberie sa do úvahy, že Macan 4 je sakra oveľa výkonnejší ako základný štvorvalcový Macan. Auto s vnútorným spaľovaním si vystačí s výkonom iba 261 koní a krútiacim momentom 295 lb-ft. Medzitým nový Macan 4 vyvinie výkon 392 koní (alebo 402 koní, ak používate ovládanie spúšťania) a krútiaci moment 479 lb-ft. Je to dostatočný výkon na to, aby prešiel crossover z 0 na 60 len za 4,9 sekundy. To je naozaj solídne číslo a ešte pôsobivejšie, keď ho porovnáte so 6-sekundovým šprintom základného auta ICE. Ak chcete získať podobné čísla ako pri elektrickom Macane, museli by ste ísť až k Macanu S za 76 495 dolárov a stále vám bude chýbať veľa vymožeností, ktoré sú štandardom elektrického auta.

Rýchla poznámka k Macan Turbo: ten chlap začína na 106 950 dolároch (dá vám až 630 koní a krútiaci moment 833 lb-ft). Z Macanu 4 získate všetko, plus LED Matrix svetlomety, 360-stupňovú kameru, rôzne ozdobné prvky a exteriérové štylistické prvky, štandardný audiosystém Bose, 18-smerové športové sedadlá, väčšie predné brzdy, rozšírený kožený paket a trochu iné — a menší — volant. V zostave Macanu s vnútorným spaľovaním nie je nič, čo by sa mu skutočne blížilo.

Nový Macan teda nie je práve lacný a jeho cena by mohla niektorých ľudí šokovať, ale keď sa pozriete na to, čo vám tieto peniaze navyše prinesú, všetko sa začne spájať.

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY