nedeľa, 28 apríla, 2024

Ako by vyzerala kategória Oscara za najlepší kaskadérsky výkon?

Režisér David Leitch a producent Kelly McCormick v zákulisí prispeli k tomu, že Akadémia filmových umení uznala kaskadérske kúsky . Režisér-producentský tím manžela a manželky sa neostýchal použiť svoj nový filmThe Fall Guy “, milostný list profesionálom kaskadérov, aby podporil vec. A je to príčina, ktorá čoraz viac vyzerá, že sa stane realitou ; významné víťazstvo prišlo vlani na jar vytvorením novej pobočky Production and Technology Academy , ktorá zahŕňa profesionálov kaskadérov, a preto poskytuje potrebnú cestu do kategórie Najlepší kaskadérsky dizajn na Oscaroch.

„Vždy sme boli v tieni, [ale] to nie je problém,“ povedal Leitch, keď bol hosťom v pripravovanej epizóde podcastu Toolkit, kde diskutoval o „ The Fall Guy “. "To bola možno mylná predstava akadémie: 'No, títo chlapci chcú ocenenia , pretože chcú uznanie za tieto jednorazové kúsky.' To nie je ono. Uznanie, ktoré chceme, je [náš] umelecký príspevok k filmu. Takže ak sa pozriete na 'Ben Hur', čo je 'Ben Hur' bez voza [rasy]? To nič nie je.”

Leitch, ktorý začal svoju kariéru ako kaskadér, pracoval na všetkých typoch filmov a s cenou kaskadéra, Leitch aj McCormick veria, že táto rozmanitosť sa odrazí v kampaniach na udeľovanie cien a nomináciách.

„Buster Keaton, Harold Lloyd, Charlie Chaplin, veľkí prví filmoví režiséri, všetci boli kaskadérmi a rozprávali príbehy prostredníctvom akcie,“ povedal Leitch. „A to robí kaskadérske oddelenie na vašej komédii s Adamom Sandlerom, ako aj na vašich filmoch Paula Thomasa Andersona [alebo] A24 [filmov]. Zosilňujeme drámu, komédiu, stávky, vzťahy a v 'The Fall Guy' umocňujeme milostný príbeh.“

Pozrite si poctu Oscara kaskadéra z roku 2024, ktorú vyrobili Leitch a McCormick .

Podľa Leitcha sezóna udeľovania cien pomáha zarámovať rozhovor o prínose rôznych remesiel k umeleckému procesu najlepších filmov roka. Jeho príklad „Ben Hur“, ktorý v roku 1960 získal 11 Oscarov, spolu s ďalšími mnohými cenami ocenenými drámami, ktoré mali zásadný kaskadérsky príspevok, ako napríklad „Titanic“ a „Zachráňte vojaka Ryana“, je účelový.

„Tieto odkazy používam na to, aby som jasne poukázal na to, kto počúva, a aj na Akadémii sú to dramatické filmy. Sú to filmy hodné Oscara,“ povedal Leitch. „Nie je to to, čo si myslíte, keď poviete „xXx“ a niekto vyskočí priestor z auta, ktoré letí z mosta, čo je tiež neuveriteľne presvedčivé – Tim Rigby [umelec z antény a vozidiel, ktorý urobil základný skok na „xXx“] je jeden z mojich najlepších priateľov. Kaskadérsky dizajn skutočne ovplyvňuje zážitok z filmu.“

McCormick vidí rozšírenie Oscarov na 10 nominácií za najlepší film tak, že už otvorilo dvere Akadémii, ktorá uznáva viac žánrových filmov, ale poukazuje aj na to, ako sa v iných remeselných kategóriách často spájajú prestížne drámy a žánrové filmy. Napríklad kategória Najlepší zvuk sa minulý rok zhodovala s kategóriami „Zone of Interest“, „Oppenheimer“ a „Maestro“ s „The Creator“ a „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One“. To je presne dôvod, prečo sa producent „The Fall Guy“ teší na potenciálne rozhovory, ktoré vygeneruje cena Stunt Award a následné preteky.

“Premýšľam o iných oddeleniach a o tom, čo nakoniec zvíťazí oproti tomu, čo nakoniec nevyhrá, a to je vždy otázne, však? Vždy je to ako čokoľvek, čo sa spája s voličmi,“ povedal McCormick. „Myslím, že to bude naozaj zaujímavé sledovať. Vyhral by film „Všetko, všade a naraz“ minulý rok cenu Stunt Award? Vyhralo všetko ostatné, takže pravdepodobne, však? A bola to najväčšia akcia roka? Vôbec nie, 'Maverick' pravdepodobne bol, alebo dokonca 'Avatar'.“

Michelle Yeoh vo filme Všetko a všade naraz
„Všetko a všade naraz“ Allyson Riggs/A24

V priebehu rokov sa ocenenie nezmení na „všetko a všade naraz“, McCormick predvída, že konverzácia o konských dostihoch bude smerovať k práci založenej na postavách. Leitch dodal: „A čo je teda vzrušujúce, možno sa dajú rozoznať aj komerčnejšie filmy, ako napríklad veci, ktoré Tom [Cruise] a [koordinátor kaskadérov] Wade Eastwood robia vo filmoch „Mission [Impossible]“, sú neuveriteľné.“

Dizajnér kaskadérov „Fall Guy“ Chris O'Hara vidí, že potenciálna cena Stunt Award vrhne svetlo na výkon kaskadérov, čo je už jeho vlastná špecifická kategória Emmy, oddelená od koordinácie kaskadérov. To by zahŕňalo, ale ďaleko presahovalo hviezdy ako Cruise, Keanu Reeves, Michelle Yeoh a Charlize Theron, ktorí vložili tvrdú prípravnú prácu do začlenenia kaskadérskych kúskov do svojich vystúpení.

"Sú to akční herci, ako napríklad "Je tu zlý chlapík číslo dva," a viete, že ste v kaskadérskom biznise, je to kaskadér," povedal O'Hara. "Je čas, aby sme do toho vniesli svetlo, aby ostatní ľudia videli to isté, čo my."

Jednou z možných zábavných komplikácií pre oscarových prognostikov a stratégov cien bude, ako mnohostranné sa kaskadérske oddelenie stalo. Dohliada na bojové choreografie (s rôznymi bojovými štýlmi), drôtené práce, kaskadérske a letecké kúsky a všetky bezpečnostné opatrenia spojené s veľkými pádmi, ohňom, skokmi a výkyvmi vo vzduchu.

"To je vec, ktorú sa snažíme zistiť," povedal O'Hara. „Sú filmy, ktoré sú veľmi založené na vozidlách, alebo sú filmy, ktoré sú veľmi založené na boji, alebo sú filmy, ktoré sú veľmi založené na manipulácii. A tak všetky tieto rôzne nuansy kaskadérskeho priemyslu z toho robia veľmi širokú [kategóriu].“

fotografia režiséra Bullet Train Davida Leitha a jeho manželky, producentky Kelly McCormick
Režisér David Leitch a producentka Kelly McCormick Sony

McCormick uvádza ako príklad Oscara za vlasy a make-up. Voliči z odboru a akadémie prešli rôznymi trendmi, na ktorý aspekt sa treba zamerať medzi vlasovým stylingom, dizajnom mejkapu alebo prácou s protetickými postavami so špeciálnymi efektmi – to všetko sú samostatné kategórie v cenách Emmy a Guild. To je jeden z dôvodov, prečo McCormick spolupracoval so spoločnosťami Universal, DGA a SAG-AFTRA, aby zabezpečil, že O'Hara dostane prvé ocenenie dizajnéra kaskadérov na „The Fall Guy“ namiesto bežne používaného kreditu koordinátora kaskadérov. Slovo dizajnér nielenže kladie dôraz na umenie spojené s kaskadérskymi kúskami, ale tiež zdôrazňuje, že všetky tieto rôzne aspekty kaskadérskych kúskov sú súčasťou celkového dizajnu.

"V produkčnom dizajne je konštrukcia, maliari, zeleň, je tu množstvo vecí," povedal McCormick. "Ak hovoríme o Akadémii, vrátim sa späť ku [kaskadérskemu] koordinátorovi, ktorý rozhodol, ktorých členov tímu spojiť, aby dosiahli veci, ktoré chce režisér."

Tento zmysel pre vedúceho oddelenia, môže to byť koordinátor kaskadérskych kúskov, alebo ak je kaskadérsky dizajnér prijatý ako všeobecne akceptovaný kredit, byť bodovou osobou, ktorá by vyhrala cenu, alebo byť meno na začiatku zoznamu nominovaných , bude kľúčom k rozhovoru o zjednotení rôznych kaskadérskych disciplín.

"Nie je to o práci jednotlivca," povedal O'Hara. „Nie je to ten, kto navrhol tú scénu, ide o celkový obraz toho, čo produkčný dizajnér vytvoril vo svete filmu. To je myšlienka pre kategóriu kaskadérskeho dizajnu v Akadémii: „Zapadala akcia do príbehu? Aký je celý balík filmu?'“

'The Fall Guy'
Universal Pictures 'The Fall Guy'

„Myslím si, že to je to, čo si ľudia v skutočnosti neuvedomujú, že berieme prázdny list. Berieme niečo, čo bolo na kúsku papiera a formujeme to – ako tieto situácie začleníme do našich lokalít a nášho rozpočtu a nášho [plánu],“ povedal O'Hara. "Všetky tieto rôzne nápady a spolupráca s rôznymi oddeleniami, aby sa to všetko uskutočnilo, to je to, čo robí kaskadérsky dizajnér."

Jednou z vecí, ktoré robia aj špičkoví koordinátori kaskadérskych kúskov, ako je O'Hara, je slúžiť ako druhý riaditeľ jednotky. Navrhujú nielen dianie pred kamerou, ale navrhujú aj to, ako sa natáča (pracujú v rámci celkovej vízie a vizuálnej gramatiky režiséra). To je dôvod, prečo by sa budúcnosť potenciálneho ocenenia za najlepší kaskadérsky výkon dala veľmi dobre interpretovať prostredníctvom ešte širšej a všezahrnujúcej šošovky najlepšieho akčného dizajnu.

Je to termín, ktorý bol v týchto rozhovoroch použitý niekoľkokrát a hovorí k väčšiemu, mnohostrannému a holistickejšiemu príspevku oddelenia kaskadérov, ktorý tím „The Fall Guy“ vidí ako to, čo v konečnom dôsledku vyhrá budúce ocenenie.

Nižšie je uvedených päť filmov, o ktorých sa tím „The Fall Guy“ domnieva, že by mohli a mali získať cenu za najlepší kaskadérsky dizajn.

Titanic (1997)

TITANIC, 1997. TM & Copyright © 20th Century Fox Film Corp. Všetky práva vyhradené./Courtesy Everett Collection
'Titanic' ©20thCentFox/Courtesy Everett Collection

Réžia: James Cameron
Koordinátor kaskadérov: Simon Crane

Film Titanic bol nominovaný na 14 Oscarov a získal 11, vrátane najlepšieho filmu.

Leitch: „'Titanic' mohol vyhrať za najlepší akčný dizajn. V tom filme je pravdepodobne asi 300 kaskadérov. Množstvo vrtných súprav, z ktorých sú vyhodené, voda, ktorú museli spotrebovať, aby boli tieto sekvencie čo najdynamickejšie a najdramatickejšie.“

„Zachráňte vojaka Ryana “ (1998)

SAVING PRIVATE RYAN, 1998
„Záchrana vojaka Ryana“ ©DreamWorks/Courtesy Everett Collection

Réžia: Steven Spielberg
Koordinátor kaskadérov: Simon Crane

Film Zachraňte vojaka Ryana bol nominovaný na 11 Oscarov a získal päť, vrátane ceny za najlepšiu réžiu.

Leitch: „Útok na pláž v Normandii je jedným z najdramatickejších momentov v histórii kinematografie. Pravdepodobne to zahŕňa 200 kaskadérskych umelcov, ktorí udierajú do vzduchových baranov, vyhýbajú sa výbuchom a sú zasiahnutí motýľami a padajú – je to neuveriteľná choreografia. To nie je jedna vec. Je to bezodplatná akcia? Nie, to nechceme. Páči sa nám, ako to splýva s iným oddelením.“

O'Hara: „Je to vojnový film, ale všetci sú kaskadéri a akcia sa hodí k príbehu. To je to, o čo sa snažíme s celým týmto kaskadérskym dizajnom [ocenením], je skutočne ukázať ľuďom ako koordinátor kaskadérskych kúskov, koordinuje kaskadérske kúsky s príbehom.“

Filmy „Mission Impossible“.

MISIA: IMPOSSIBLE – FALLOUT, Tom Cruise, 2018. Ph: Chiabella James /© Paramount /Courtesy Everett Collection
„Mission: Impossible Fallout“ © Kolekcia Paramount/Courtesy Everett / Kolekcia Everett

Režisér (posledné tri filmy): Christopher McQuarrie
Koordinátor kaskadérov (posledné filmy): Wade Eastwood

Tom Cruise hral a produkoval sedem filmov „Mission Impossible“; len najnovší „Dead Reckoning Part I“ bol nominovaný na Oscara (najlepšie zvukové a vizuálne efekty).

Leitch: „Veci, ktoré Tom [Cruise] a Wade Eastwood robia vo filmoch 'Misia', sú neuveriteľné. A Tom robí [kaskadérske kúsky], ale celý jeho tím za nimi naozaj kaskadérsky dizajn navrhuje, skúša, robí výskum a vývoj, trénuje Toma a dostáva ho do tempa, robí všetky bezpečnostné protokoly a všetky tieto veci sú za čo chceme byť uznávaní, nie za jednorazový kúsok.“

Matrix (1999)

"Matrix"
„The Matrix“ Warner Bros. / s láskavým dovolením Everett Collection

Réžia: Lana & Lilly Wachowski
Koordinátor kaskadérov: Glenn Boswell

Prvý film „Matrix“ bol nominovaný a získal štyri Oscary: najlepší strih, mix zvuku, strih zvuku a vizuálne efekty.

O'Hara: „Tieto filmy zmenili filmový priemysel, najmä ten prvý; Pracoval som na 'Matrix' dva a tri. Pre filmovú tvorbu každý chcel akciu typu 'The Matrix', guľovú kameru, vizuálne efekty sa stali skutočne veľkou súčasťou tohto filmu a to zmenilo filmový biznis a kaskadérske kúsky na niečo nové.“

Leitch [kakadér bojových umení vo filme]: „Prišla moja generácia a 'Matrix' bol v mojej kariére kaskadéra veľmi vplyvný. Naučil som sa a stal som sa silne vystavený drotárstvu, bojovým umeniam a tomu, ako to všetko funguje. A dúfajme, že sme to počas našich 20 rokov vo svete kaskadérov posunuli na vyššiu úroveň."

Filmy „Bourne“.

"Bournovo ultimátum"
Univerzálne 'Bournovo ultimátum'

Bolo tam päť filmov s Mattom Damonom v hlavnej úlohe s Jasonom Bournom. Táto franšíza získala tri Oscary: Najlepší strih, Najlepší mix zvuku a Najlepší strih zvuku.

O'Hara: „Myslím, že som mal na svojej kariérnej ceste naozaj šťastie, že za mojich 30 rokov bolo celkom cool byť súčasťou niekoľkých filmov, ktoré zmenili filmový priemysel. Bol som súčasťou 'The Bourne Supremacy' [dvojník pre Matta Damona], 'The Bourne Ultimatum' [kaskadér] a 'Bourne Legacy' [koordinátor kaskadérov]. Sú to filmy, ktoré sa veľmi štylizovali a zmenili spôsob, akým ľudia chceli robiť bojové scény a akciu. Ak by sme v tom čase mali ocenenie, myslím si, že by to boli filmy, ktoré si [uznanie] určite zaslúžili.“

Pozrite si epizódu „Toolkit“ IndieWire s Davidom Leitchom na platformách podcastov 2. mája. „The Fall Guy“ sa v kinách otvára 3. mája.

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY