sobota, 27 apríla, 2024

Elektrický G-Wagon od Mercedesu je schopnejší ako plynová verzia

Béžový Mercedes G-Wagon mimo ciest
Zväčšiť / Elektrická energia neobrala G-Wagon o jeho terénne schopnosti. Ak niečo, zlepšilo ich to.

Mercedes-Benz

Mercedes G-Wagon, veľmi schopný off-road, ktorý si zvyčajne kupujú ľudia, ktorí ho nikdy nemajú v úmysle zobrať do blízkosti špiny, dostáva elektrickú modernizáciu.

Model 2025 G 580 s technológiou EQ, ktorý bol predstavený v Beverly Hills – na najvhodnejšom mieste – sa dostal na scénu. Plne elektrický G-Wagon má batériu s kapacitou 116 kWh, štyri motory (jeden pre každé koleso) a nový zvukový systém, ktorý nahrádza plynový motor, nazývaný G-Roar. Bohužiaľ, nie je tam ani slovo o cene, dátume dodania alebo rozsahu. Ale na papieri je vďaka pôsobivým špecifikáciám lepší ako terénna verzia ICE.

Pre serióznych off-roadov, ktorí pravdepodobne nebývajú v Beverly Hills, ponúkajú štyri nezávislé motory luxusného off-roadu skutočné vektorovanie krútiaceho momentu a elektronické uzávierky diferenciálu. Každý motor je spojený s dvojrýchlostnou prevodovkou pre znížený rozsah nízkych prevodových stupňov. Ideálnym využitím na to je plazenie po skalách. V skutočnosti je v G 580 skutočný režim plazenia „Rock“. Mercedes sa nehrá.

Aby ste sa dostali cez kopce a prekážky, má EV nájazdový uhol 32 stupňov, nájazdový uhol 30,7 stupňa a 20,3-stupňový nájazdový uhol. Ak sa vám stane, že sa na chvíľu dostanete vysoko do stredu balvana, batériu a motory ochráni patentovaný kryt z uhlíkových vlákien, ktorý je podľa automobilky pevnejší ako hliník alebo oceľ. Navyše je ľahší. Mercedes s hmotnosťou 127 libier (58 kg) tvrdí, že keby bol vyrobený z ocele, bol by trikrát ťažší.

Rebríkový rám Mercedes, ktorý je súčasťou G-Wagon – v podstate systém karosérie na ráme – je stále prítomný, ale v mierne upravenom a zosilnenom štýle. Odpruženie sa tiež prenáša z plynového kolegu s niekoľkými zmenami. Rovnaké zavesenie s dvojitými priečnymi ramenami je vpredu a pevná zadná náprava bola prepracovaná, aby sa do nej zmestili elektromotory. Všetky štyri motory sú namontované na ráme a spojené s kolesami cez dvojkĺbové hnacie hriadele, ktoré aj pri plnej kompresii zachovávajú rovnaký odklon kolies, tvrdí Mercedes. V teréne chcete, aby kontaktná plocha pneumatiky zostala rovnaká, najmä keď sú veci trochu extrémne.

Na boj s vodnými plochami (možno sa rieka LA v určitom bode preleje) dokáže elektrický G 580 prebrodiť až 33,5 palca (850 mm) vody. To je o 5,9 palca (150 mm) viac, než zvládnu plynové G 550 a AMG G 63. V kopcoch zvládne G EV uhly až 35 stupňov bez šmyku.

Konečne sa elektrický G-Wagon môže točiť v kruhu, ako sme to videli na videách z tohtoročného CES. Na špine alebo sypkom štrku to dokáže dvakrát. Je to skvelý spôsob, ako zabudnúť na všetko, čo ste sa naučili o trojbodových zákrutách, keď si uvedomíte, že ste išli nesprávnou cestou a chcete sa otočiť. Poskytuje tiež možnosť otáčať vozidlo, keď je jedno zo zadných kolies nehybné, čo môže pomôcť v úzkych zákrutách na úzkych cestách.

Pre tých, ktorí sú menej naklonení potenciálnemu poškriabaniu exteriéru ich nového luxusného elektrického G-Wagonu, sa model 580 dodáva okrem bežných nastavení Sport, Comfort a Individual aj s režimom Trail.

Tieto štyri motory majú výkon 579 k (432 kW) a krútiaci moment 859 lb-ft (1 165 Nm), ktoré dokážu poháňať vozidlo z 0 na 60 míľ za hodinu za 4,6 sekundy.

Aj keď nepoznáme dojazd, vieme, že vozidlo bolo v porovnaní s plynovou verziou mierne pozmenené, aby sa znížil odpor vzduchu. Spojler na streche, mierne vyvýšená kapota, obloženie A-stĺpika a aero kolesá prispievajú k väčšej aerodynamike vozidla.

source

Related Articles

NAJNOVŠIE ČLÁNKY