Spoločnosť Microsoft by mohla ešte raz otestovať toleranciu svojich zákazníkov voči reklamám v systéme Windows 11 , pretože Windows Insiders si všimli ďalšiu reklamu v skorej verzii operačného systému , ktorá sa práve testuje. To znamená, že táto funkcia je stále technicky vo vývoji, pričom spoločnosť Microsoft monitoruje jej príjem a mohla by sa rozhodnúť, že nové reklamy sprístupní všetkým používateľom v budúcej aktualizácii systému Windows.
Windows 11 Insider Build 22635.3500, ktorý obsahuje reklamu, bol vydaný v beta kanáli programu Windows Insider Program a prichádza krátko po tom, ako spoločnosť Microsoft začala testovať reklamy aj v ponuke Štart systému Windows 11. Nová reklama sa zobrazí v aplikácii Nastavenia a navrhuje používateľom zaregistrovať sa do služby Xbox Game Pass .
Aktualizácia obsahuje aj ďalšie nové funkcie, ktoré budú pravdepodobne u používateľov obľúbenejšie, ako je nový správca účtov v ponuke Štart a zavedenie podpory služby Gmail v službe Windows Share (ktorá umožňuje zariadeniam so systémom Windows jednoducho zdieľať súbory a priečinky s inými zariadeniami cez sieť, ktorá sú súčasťou). Tieto nové funkcie však zatienilo nasadenie reklamy v Nastaveniach.
Spoločnosť Microsoft zverejnila príspevok na blogu Windows Insider s podrobnosťami o zmenách a funkciách, ktoré tvoria novú zostavu, a spomína zahrnutie reklamy, ktoré nazýva „odporúčanie“, na domovskej stránke nastavení. Naznačuje, že odporúčacia karta Game Pass sa zobrazí iba používateľom, ktorí aktívne hrajú hry na svojich počítačoch. Dodáva tiež, že táto reklama sa zobrazí na domovskej stránke Nastavenia iba vtedy, ak používate verzie Home a Pro systému Windows 11 a ste na svojom zariadení prihlásení do svojho účtu Microsoft.
Pokračujúca oddanosť spoločnosti Microsoft „odporúčaniam“
Tento vývoj nie je úplne z čista jasna, pretože Microsoft už nejaký čas experimentuje s tým, kde sa môže dostať preč s lepením reklám. Popri testovaní reklám na stránke Nastavenia sa skúša aj umiestňovanie reklám v sekcii „Odporúčané“ v ponuke Štart. Microsoft sa skutočne snaží zmazať hranicu medzi tým, čo je reklama, a tým, čo tvrdí, že sú len priateľské „odporúčania“, pričom pripnuté aplikácie, ktoré vyzerajú ako reklamy na jeho ďalšie produkty, sa zobrazujú v čistej inštalácii Windowsu 11.
Niektorí ľudia hovoria, že aj keď sa objavia tieto druhy reklám, môžu byť prijateľné, pretože často sú to reklamné produkty a služby, ako je OneDrive , ktoré môžu zlepšiť používateľskú skúsenosť so systémom Windows 11. Niektorí používatelia sú s tým v poriadku, pokiaľ reklamy zobrazujú produkty spoločnosti Microsoft, ktoré by mohli zlepšiť používanie ich zariadenia so systémom Windows 11.
Mnohým ďalším ľuďom však táto myšlienka nie je taká horúca, aj keď sú produkty vlastné spoločnosti Microsoft, a sú obzvlášť proti reklamám na aplikácie tretích strán. Môže to mať pocit, že priestor, ktorý má byť vaším osobným alebo pracovným digitálnym priestorom, sa zmenil na niečo, čo pripomína billboard, ako to popisuje Windows Central. Pre niektorých je to obzvlášť hanebné pri zobrazovaní reklám na aplikácie tretích strán, ktoré nemusia prispieť k základnému zážitku systému Windows 11, čo sa zdá byť ako chytenie peňazí spoločnosťou Microsoft.
Tí, ktorých tieto reklamy rozčuľujú, sa pravdepodobne cítia ešte viac antagonisticky, pretože reklamy sú integrované do kľúčových častí operačného systému (OS), v ktorých musíte navigovať, aby ste mohli ovládať svoje zariadenie, takže ak chcete používať OS, nemusíte nemáte inú možnosť, ako vidieť reklamy, ktoré sa zobrazujú na týchto kľúčových miestach. Domovská stránka Nastavenia je tiež akýmsi zvláštnym miestom pre reklamu na Game Pass – vo všeobecnosti nie sú tieto dve veci priamo spojené.
Nanešťastie sa zdá, že Microsoft je nastavený na túto stratégiu a podľa hlavného editora Windows Central Zaca Bowdena , ak ste používateľom Windows 11, ktorý nemá záujem o neustály tok nových funkcií AI alebo viac reklám, čaká vás nasledujúce štyri mesiace." Mnoho ľudí nazýva tento prístup priam agresívnym a ja nemôžem nesúhlasiť. Už sme bombardovaní reklamami takmer všade, kam sa obrátime, a je frustrujúce, že naše zariadenia, ktoré sú pre mnohých ľudí nevyhnutné na prácu aj voľný čas, sa čoraz viac stávajú miestami presýtenými reklamami, z ktorých nemôžeme úplne uniknúť.