S označením Audi A8 3,0 TDI sa už nestretnete. Nahradí ho 50 TDI. A Audi A8 3,0 TFSI sa zas premení na A8 55 TFSI. Objem motora teda nahradí údaj naznačujúci výkon. Lenže s realitou to nemá nič spoločné. Na rozlúštenie budete potrebovať manuál.
Audi sa rozhodlo razantne zmeniť označovanie svojich modelov. V podstate to má logiku. Vychádza z toho, že údaj o objeme motora už nie je taký dôležitý ako v minulosti. S nástupom downsizingu a turbodúchadiel môže mať menší motor vyšší výkon ako to ten väčší, a rovnako to platí o hybridoch či plug-in hybridoch, kde nemá zdvihový objem prakticky už žiadnu vypovedaciu hodnotu. Audi na to reaguje zmenou svojej nomenklatúry. Namiesto objemu chce udávať výkon. Skratky ako 2,0 TFSI alebo 3,0 TDI, pomocou ktorých ste sa dozvedeli, že vozidlo je poháňané benzínovým dvojlitrom alebo trojlitrovým naftovým motorom, odídu do minulosti.
Označenie modelov od A1 až po Q7 či A8 síce ostane, podobne ako značenie druhu pohonu skratkami TFSI pre benzínové motory, TDI pre diesle, g-tron pre motory spaľujúce CNG, teda zemný plyn, a e-tron pre hybridné systémy, ale objem zmizne. Miesto neho sa objaví údaj o výkone deklarovaný číslicami 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60 a 70. Na tom by azda nebolo nič zlé, nebyť skutočnosti, že tieto čísla nemajú nič spoločné s konskými silami ani kilowattmi. Sú takpovediac vymyslené, a tak k ich rozlúštenie ponúka ingolstadstká automobilka tabuľku. Tá vysvetľuje, ku ktorému výkonovému spektru patrí daná číslica.
© Autorské práva vyhradené
Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.
a získajte užitočné informácie na každý deň
© OUR MEDIA SR a. s. 2022. Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ, viac info.

source